• Gosesnutt

Får man csn igen efter 2 månaders avbrutna studier?

Jag studerade från januari till början på mars men valde a personliga skäl att avsluta mina studier. Jag hade under denna tid både lån och bidrag. Jag ska börja studera den 17/8. Har jag då rätt att få lån igen?

• Svar på tråden Får man csn igen efter 2 månaders avbrutna studier?
  • Fjärilslarv

meddelade du csn att du avbrytit dina studier?

• Fjärilslarv
    Gosesnutt skrev 2015-08-11 19:12:12 följande:

Ja,jag meddelade dom samma dag.

då borde det inte vara något problem.
  • EcceHomo

Tog du alla poäng under den tiden? Om inte har jag för mig att du inte får pengar förän du fått ihop motsvarande mängd poäng.

• EcceHomo
    Gosesnutt skrev 2015-08-13 15:18:30 följande:

Jag hann inte avsluta någon kurs. Utbildningen är över 1 år.

Då tror jag inte du får några pengar tyvärr :(

Från CSNs hemsida:

"
  • EcceHomo
    EcceHomo skrev 2015-08-13 16:49:04 följande:

Då tror jag inte du får några pengar tyvärr :(

Från CSNs hemsida:

"

Om du tidigare studerat med studiemedel men saknar tillräckliga studieresultat, kan du få avslag när du söker nya studiemedel.

För att få nya studiemedel måste du först klara det antal poäng som du saknar från din senaste period med studiemedel.

Om du klarat kravet på studieresultat inom de fyra första veckorna på terminen, får du nya studiemedel för hela terminen. Läser du in poängen senare kan du också få studiemedel igen, men tidigast från och med veckan efter den vecka då du klarade resultatkravet."
  • EcceHomo
    Gosesnutt skrev 2015-08-20 12:32:44 följande:

Jag har klarat 100 p.

Och för hur mycket har du tagit ut CSN för? Om du tex har tagit ut för tex 200 så kommer de kräva att du har alla de poängen innan du får utbetalningar.
Svar på tråden Får man csn igen efter 2 månaders avbrutna studier?