• Anonym (Vegan)

Vi ska ha bröllop, är veganer, snabb fråga!!!

Hej!

Snabb fråga: kan vi servera enbart vegansk mat på vårt bröllop eller är det bättre att be alla gäster ta med sig mat men även skriva att för de som vill äta veganskt, finns en stor buffé med alla möjliga olika veganska rätter?

Vi planerar att bjuda 100 gäster och cirka 30% av dessa är själva veganer. Resten är allätare.

• Svar på tråden Vi ska ha bröllop, är veganer, snabb fråga!!!
  • Mascaraklumpar

Självklart kan ni servera vegansk mat!

• Anonym (J)

Är själv vegan så jg är väl partisk... Men när jag var yngre och åt kött hade jag tyckt det var superkul att få äta bara vegansk mat :) det finns många som tycker det är kul att prova på och som tycker det är supergott!

Berätta gärna vad ni ska ha på ert bröllop, ska själv gifta mig snart nämligen... :)

• FlutterDash

Självklart ska ni bjuda på en härlig buffé av vegana rätter! :) Det är er dag ni bestämmer!

• Anonym (vegetarian)

Hej! Jag tycker absolut att ni kan ha vegansk buffé. Jag hade tyckt att det vore superkul och spännande. Man kan ju få jättebra tips på det viset. Hade ni tänkt servera något veganskt köttalternativ? Om inte så skulle jag tipsa om det. Typ skriva i inbjudan "det kommer att serveras en vegansk buffé med spännande alternativ till kött".

Eller om det känns bra för er "det kommer att serveras en vegansk buffé, vill man ha kött får man bistå med det själv då vi inte äter kött själva".

• Nenne666
    Anonym (Vegan) skrev 2015-08-12 00:29:59 följande:

Hej!

Snabb fråga: kan vi servera enbart vegansk mat på vårt bröllop eller är det bättre att be alla gäster ta med sig mat men även skriva att för de som vill äta veganskt, finns en stor buffé med alla möjliga olika veganska rätter?

Vi planerar att bjuda 100 gäster och cirka 30% av dessa är själva veganer. Resten är allätare.

Varför inte ha flera alternativ?
  • Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2015-08-12 03:17:58 följande:

Ar det så svårt att lägga till ett fat med kallskuret?

Varför måste man göra det? Det går ju så bra utan :)
  • FlutterDash

Varför ens nämna maten på det sättet? Skriv bara: Det kommer serveras buffé.

Onödigt att göra folk tveksamma från början. ;) För jo folk är knäppa gällande vegetarisk mat. ^^ Bättre att slå dem med häpnad! :D

Jag skulle verkligen inte inbjuda folk att ta med sig kött till mitt bröllop. Jag skulle bli jätteledsen om någon hade den dåliga smaken att göra så.

• FlutterDash
    Tow2Mater skrev 2015-08-12 03:17:58 följande:

Ar det så svårt att lägga till ett fat med kallskuret?

Varför..? Känns ju knäppt att servera något som man själv av olika skäl valt bort.
  • Embla twopointoh

Det enda jag tycker att man som brudpar behöver ta hänsyn till är svåra allergier, och om det finns någon med alkoholmissbruk bland de inbjudna kanske alkohol inte är det bästa att bjuda på heller. Förutom det så anser jag att ni bjuder på vad ni vill. Kanske att om ni vet att det bland gästerna finns någon som, av någon anledning, verkligen inte klarar av det ni bjuder på, kan det vara snällt att förvarna vad menyn kommer att vara. Men det är i slutändan upp till er, och kan inte någon gäst med det ni bjuder på så har de valet att stanna hemma (under förutsättning att de vet menyn, såklart).

Jag äter själv inte allt, och jag uppskattar alltid när värdparet tänkt på mig och ordnat ett alternativ, men det är ingenting jag förväntar mig eller kräver. Det enda jag vill är att veta i förväg vad det ska bjudas på (även om det inte anses riktigt fint) så att jag har valet att ta med mig eget (eller i extremfall stanna hemma).

Svar på tråden Vi ska ha bröllop, är veganer, snabb fråga!!!