• Ullis82

IVF Malmö hösten 2015

Söker fler som går/har gått igenom samma som vi.
    Fick i början på juli diagnosen svår endometrios. Jag kan inte få barn på naturlig väg utan behöver IVF.
    Fått remiss på alla blodprov och spermaprov och dessa är tagna. Nu väntar vi först på att få tid på vårt hemortssjuk och därefter antar jag att vi får remiss/tid på RMC i Malmö.

Någon som har erfarenhet av hur lång tid detta kan ta? Har man något "företräde" om man är äldre (om nu 32 räknas som äldre...Obestämd)

Tacksam för alla svar/funderingar/erfarenheter :)

• Svar på tråden IVF Malmö hösten 2015
  • Poddan83

Hej :)
    Jag är oxå 32 och går på RMC i Malmö. Precis som du har jag svår endometrios (konstaterades 2010) och väldigt mycket sammanväxningar.
    Vår remiss skickades in i slutet av februari/början av mars och vi fick vår första tid bokad i slutet av maj. De sa hela tiden att de följde vårdgarantin (3 mån). Behandling sattes igång direkt eftersom jag fick mens dagen efter vårt besök! Så jag har gjort 1 äggplock + ET som tyvärr blev en kemisk graviditet. Embryot fäste alltså i livmodern men slutade växa väldigt tidigt.
    Vid äggplocket fick vi även ett embryo till frysen, och det sattes in nu för 2 dagar sen. Så nu "ruvar" jag och håller tummarna igen igen :)
    Lycka till!

Svar på tråden IVF Malmö hösten 2015