• Scruffy

Kalas för 10 - åring - söker tips

Vi har inte haft något stort kalas för min dotter på några år, men nu vill hon bjuda alla tjejer i sin träningsgrupp så dem blir ca 10 stycken om alla kommer.

Kalaset ska vi ha i vår lokal (ett stort rum)

Nu behöver jag tips på teman mm. Om kalaset är ca 2 - 2,5 timme vad kan man hitta på för program?
    Maskerad har vi tagit bort, då vi själva inte har någon dräkt och sedan kanske andra tackar nej om dem inte har det.
    Lekar???

Jag hade tipsrunda/frågesport som idé.

• Svar på tråden Kalas för 10 - åring - söker tips
  • kaffe

En typ av frågesport som barn i den åldern brukar tycka vara rolig är om man har frågor av typ: Vem kan äta upp ett Mariekex och sen vissla fortast / kasta  sönder vattenballongen med pilen snabbast / sätta  knorren på grisen på rätt ställe  osv

Sen 3 alternativ med namn på barn som är med på kalaset. Barnen går tipsrundan först och sen görs aktiviteterna, så svaret vet man inte förrän i slutet. Det brukar bli mycket skratt. Det är viktigt dock att alla barnen får göra ungefär lika många av tävlingarna efteråt.

• Tilja

Vad har födelsedagsbarnet för intressen?

Ett kalas jag hade när jag var liten hade tema Fångarna på fortet där min mamma hade fixat olika uppdrag vi skulle utföra i två lag, och gåtor och sådant. Det var väldigt uppskattat.

• fluu

När min kusin fyllde elva så körde de tävlingsmoment från tv-programmet "doobidoo" och det var väldigt uppskattat av alla.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Kalas för 10 - åring - söker tips