• Anonym (...)

sjukvårdspersonal? Halsböld och nu något som sitter vid struplocket?

Fick diagnosen trogligen halsböld idag. Fick börja med Kåvepenin för att se om det hjälper inna punktering.

Tagit mycket ipren/alvedon/treo för att lindra smärtan.

Har nu upptäckt att det känns som om något sitter vid struplocket. Alltså som om det finns något där som inte kan sväljas ner. Som om man satt i halsen.

Har inga andningssvårigheter. Kan svälja ganska bra också. Men ändå känns det som om det ditter matrester där. Alltså i mitten av halsen, där struplocket sittermot tungan.

Mitt struplock sitter så jag kan känna det med fingrarna om jag vill. Hemskt.

Vad ska jag göra nu? Vågar jag somna..? Hemma själv med barnen..

• Svar på tråden sjukvårdspersonal? Halsböld och nu något som sitter vid struplocket?
  • Anonym (...)

Kanske borde ringa 1177..

• Aniiee

Svullen gomspene? 

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (...)

Osäker på om den är svullen. Tror inte det! Höger sida av mandeln och runtom, ovanför också som en böld. Sitter egentligen inte nära struplocket.

1177 tyckte jag skulle komma direkt om jag får andningsbesvär eller svårare att svälja. Men just nu känns detta ganska ok.

Har förhört min dotter om hur hon ska ringa ambulans och säga adress osv utifall att.. skrivit en dtor lapp.. känns lite tryggare..

Hoppas på att det bara är irriterat och lite svullet överallt och det är detta som ger känslan av att ha matrester i halsen. Antar att det borde försvinna om några dagar i så fall..

• Anonym (Kanske)

Kanske struma? Förstorad sköldkörtel? Googla å se om det ev kan stämma in på dig. Vet dock inte hur det stämmer med halsböld. Men den sitter där du beskriver att du svullen i all fall

• Anonym (...)

Har brutit ihop fullständigt. Detta är det värsta jag varit med om i mitt liv. Sitter och gråter, kan inte sluta. Har fött barn och den smärtan är inget emot denna.

Jag dör. Vill bara ta självmord. Inget känns bättre trots penicillin. Jag vet att det bara gått ett dygn men jag orkar inte. Vill att de ska skära bort bölden dom de brukar göra. Den bara växer. Kan inte prata, försämras för varje timme. För varje klunk vatten jag tar åker hälften upp i näsan. Det är ett helvete. Och smärtorna. Tar 15 tabletter/dygn och har redan illamående och ont i magen av alla dem.

Kan jag ringa öron-näsa-hals eller tycker de jag är jobbig då? :( :( :(

• Anonym (...)

Okej, jag har lugnat ner mig lite och slutat lipa som ett barn..

Värktabletten har bedövat lite nu så jag kan andas och svälja saliv igen någorlunda. Ska försöka stå ut till i morgon.. snart får jag hjälp med barnen så jag kan vila lite..

Önskar bara jag fick något starkare utskrivet så jag blev någorlunda smärtfri nattetid..

Tror inte struma - läkaren kände på den med..

Svar på tråden sjukvårdspersonal? Halsböld och nu något som sitter vid struplocket?