• Akkis

    Kört eller inte?

    Hej!
    Jag sitter i en väldigt svår sitts just nu, skulle bara vilja se vad som skrivs kring mitt inlägg. Kanske finns det fortfarande någon utväg. Eller inte.
    Jag har skulder till staten och kronofogden, sammanlagt ligger allt på 300.000kr
    Jag har inte något jobb, jag höjer upp mina betyg för att kunna bli brandman. När jag är klar med studierna så tänker jag bli brand man. Så jag kan inte lämna mina studier. Här är problemet, jag är 23år. Jag kom hit 1999 med min mor. Hon orkade inte med mig och lämnade mig för att hon inte kunde ta hand om mig. Här är jag ensam och äger inget. Jag flyttar runt hela tiden, men har i alla fall tak över huvudet. Ingen anställer mig på grund av mitt utseende.
    Tillbaka kan jag inte flytta för att jag inte har kontakt med någon där i hemlandet. Det är inte ett alternativ för mig. Där borta var jag tvungen som fem-åring springa runt och panta burkar för att få mat.

    Snälla skriv det ni har på hjärtat så kanske ni kan peppa mig till att inte ge upp.

    Med vänlig hälsning / Bara lilla jag

Svar på tråden Kört eller inte?