• Martensite

Bebisbilder på Facebook, varför?

Vad är egentlige syftet med att lägga ut bebisbilder på Facebook? Bilderna kan hamna i orätta händer t.ex. så kan pedofiler få tag på dem och sprida dem vidare. Dessutom tycker jag man inte skall lägga ut bilder på andra personer utan deras godkännande. Bebisar kan ju såklart inte "godkänna" att deras föräldrar lägger ut bilder på dem, men de kanske får lida för det när de växer upp och upptäcker att bilder på dem är spridda på Internet. Självklart skall man få ta bilder på sitt barn, men man behöver väl för helvete inte lägga upp det på Facebook? Ett fotoalbum på datorn eller i bokhyllan fungerar väl lika bra?

• Svar på tråden Bebisbilder på Facebook, varför?
  • athanatos

För att man tycker att det är roligt och vill visa barnet för sina vänner och släktingar? Det är inte så krångligt. Man tycker det är roligt helt enkelt. Lika som att man gärna pratar om sina barn.

• Frontline

Jösses så bitter antar att du inte har barn själv och sitter och blir avis på att alla dina vänner slänger upp bilder på sina barn..

Vill nån sprida vidare mina barns bilder där dom sitter i en gunga eller kryper omkring på golvet så är det helt ok, man lägger ju inte upp nakenbilder precis..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • athanatos

Man kan inte gå och oroa sig för att fel person ska se bilderna eller barnen får lida för det i framtiden. Det fungerar bara inte. Oroar man sig för saker på den nivån kommer man få svårt att leva ett normalt liv. För jag antar att vi pratar om vanliga bilder?

Sen tror jag inte att bilderna kommer existera längre när barnet är vuxet.

• Ego Lovers

Mina bilder ser bara mina FB vänner.

• Martensite
    Ego Lovers skrev 2015-08-13 04:54:46 följande:

Okej, fast hur ver du att dina FB vänner inte sprider bilderna vidare?
  • Martensite
    Frontline skrev 2015-08-13 00:31:50 följande:

Jösses så bitter antar att du inte har barn själv och sitter och blir avis på att alla dina vänner slänger upp bilder på sina barn..

Vill nån sprida vidare mina barns bilder där dom sitter i en gunga eller kryper omkring på golvet så är det helt ok, man lägger ju inte upp nakenbilder precis..

Nej, jag har inte barn. Hade jag trots allt haft det så skulle jag inte lägga upp bilder på hen. Jag vill inte riskera att någon äcklig pedofil får tag i bilderna.
  • Långbenopluto
    Martensite skrev 2015-08-13 09:30:51 följande:
    Nej, jag har inte barn. Hade jag trots allt haft det så skulle jag inte lägga upp bilder på hen. Jag vill inte riskera att någon äcklig pedofil får tag i bilderna.
    Oj, så du har alltså sett nakna babybilder på fejjan??

Pedofiler tänder inte på vanliga foton!
  • Bullen2015

Förstår vad du menar. Jag sätter inte upp bilder på barn överhuvudtaget. När dom äldre kan jag sätta en bild när dom är små om det är ok... Men jag skulle aldrig sätta en naken bild tex och på alla bilder har jag klippt bort eller satt en färgklick på barnets ansikte. Som du säger ingen vet vart bilderna kan hamna...

• Ramborg

Jag är inte så självupptagen att jag inbillar mig att just mina barn är så speciellt spännande för någon annan än mina vänner och släktingar.

42.
  • Frontline
    Martensite skrev 2015-08-13 09:30:51 följande:
    Mohahaha du är ju för rolig du.
    Tror du en pedofil är intresserad av ett barn som är fullt påklätt?
    Ego Lovers skrev 2015-08-13 04:54:46 följande:

Hmm det tror du ja det räcker med att nån gillar din bild så ser personer det som du inte har som vänner sen finns bilden överallt, men så länge det inte är nakenbilder så gör det ju inget...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Bebisbilder på Facebook, varför?