Eleonor01 skrev 2015-08-13 10:48:46 följande:
Det som står på varudeklarationen är det som du köper. Om något går sönder eller inte stämmer så har du tre månaders garantin vilket göra att det bara är att åka tillbaka m bilen så får de åtgärda det. Mycket bra! Lite dyrare men mycket bättre om man inte själv är händig å meckar m bilar själv
Lite mekig är man väl men inte till överdrift. Skruvat av en och annan kåpa men ger mig inte in på sånt jag inte behärskar, typ strömkablar, bromsar o dyl. Mest gått efter verkstadshandboken för bilen i allmänhet.
Prisklass. Tja vet inte vad man får ge för en okej bil idag. 4-50 000 kanske? Eller är det i underkant? Vet att nybilar brukar ju kosta över 100 000...
Tänkte sikta på en diesel då de sägs dra mindre, gärna nått märke som inte kostar skjortan i reservdelar. Opel, m.m. sägs ju vara lite mer rostbenägna har jag hört. Bor tyvärr längs en "saltväg"... Bara spånar lite.
Jag kikade på inkomna bilar på en lokal bilfirma här, då kom frågan om miltal upp... Finns det något man kan läsa ut ur det? Jämföra typ årsmodell och miltal?