• Styvmamman12

    styvbarn

    Jag blir så ledsen att min mans dotter (som jag trodde att jag hade en jätte bra relation med) inte ens vill träffa mig och vägrar att bo hos oss då hennes biomamma lyckas vända henne mot mig. Vi har haft tid för oss själva jag och barnet och barnet och pappan har haft egen tid, vi har även haft tid tillsammans allihop. Jag vet att hennes biomamma mår dåligt psykiskt och även barnet då biomamman är hennes bästa vän vilket gör att hon mår ännu värre. Jag har bett min man att ta tag i någon psykolog så barnet kan få den hjälp hen behöver. Men barnet vägrar, även bion är väldigt flat i det. Nu blir det ju väldigt tydligt då hen tar ut det på mig. Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden styvbarn
  • sofie9166

    Jag har också fått styvbarn fast två pojkar 7-8år. Gillar inte deras mamma hon säger att hon inte har något emot mig men hon har hotat mig.
    Men med barnen så åkte vi ut till flygplansmuseumet och lek och buslandet. Och leker med dom hemma ute kubb mm.
    Var intresserad av det dom gör spelar tv spel. Jag satte mig i vardagsrummet när dom spelade så fick dom förklara vad det var dom höll på kan inget av spel så det gillade dom.
    Så när dom åkte hem så hade dom haft det jätte roligt den helgen

  • Styvmamman12

    Tack för tipset. Tro mig jag försöker men biomamma har lyckats förgifta h*n totalt så h*n vägrar träffa mig ens. Jag fattar inte hur det kan ha gått så långt? När hände de? det värsta av allt är att jag faktiskt blir arg och ledsen på barnet på 12år. Sen blir jag arg på mig själv för att jag känner så men jag vet inte hur jag kan ta mig igenom de känslan av att jag känner mig påhoppad och ledsen av barnet!

  • sofie9166

    Usch vad tråkigt, det är hemskt att bioföräldrarna ska förstöra för den nya.
    Det försökte biomamman här med men lyckades inte jag gjorde så mycket med barnen så dom tyckte det bara är roligt att vara med mig.

    Hemskt att biomamman gör så att barnet inte vill träffa dig.
    Om ni gör någonting tillsammans alla tre något som barnet tycker är roligt.
    Tex: bio, lek och buslandet om det finns där ni bor, eller åka till stranden eller bara vara hemma och leka.
    Försök annars att prata med biomamman om det går och säg precis det du tänker.
    Att det är hemskt vad hon gör!

  • Styvmamman12

    Ja absolut men hon vägrar träffas.

    Biomamman är psykiskt sjuk och jag har pratat med henne. När jag pratade med henne verkade hon med på tåget och förstod för att dagen efter skicka ett långt sms med att hon har ont i magen o mår dåligt över hur vi behandlar henne och hennes barn...

  • sofie9166

    Jag kan ju inte säga hur ni behandlar hennes barn. Men jag tror inte att ni har behandlar det illa.

    Tyvärr så blir vissa mammor såna när det kommer in en annan kvinna i deras barns liv.

    Precis som det har gjort för mig det saknad något i henne huvud tyvärr.
    Jag träffade henne förra helgen och hon är inte klok.
    Men det är ingen idé att gå in i någon diskussion med henne. Hon började skrika med en gång hon kom och lämnade barnen...

  • Styvmamman12

    nej, jag hade förstått om de hade varit så att vi behandlat h*n illa...

    Men det gör vi ju såklart inte då de är henne vi kämpar för..

    Fy farao, ja de känns verkligen inte så kul.. Stackare... Förstår inte hur dem kan få fortsätta göra livet surt för alla runt omkring sig. Hur länge har ni varit ihop och hur länge hade dem varit skilda innan ni träffades?

    Min man och biomamman har inte vart ihop sen barnet kom.. Jag har vart ihop med min man i 2år snart... Så de känns inte som att jag kan vara andledningen...

  • sofie9166

    Vi träffades när vi körde för djurambulansen i Januari träffades vi och blev tsm i Mars.
    Dom hade varit tsm i 8år men tyvärr såg inte hon att dom hade problem.
    Han gjorde slut med henne bara för att hon såg inte att dom hade problem och hon ringde honom hela tiden och undrade vart han var och vad han gjorde.
    Hon säger att hon inte har problem med mig men när man hotar och skriker när hon lämnar barnen då har man STORA problem.

  • Styvmamman12

    ja det är knöligt det där. Vad säger din karl då? Han måste verkligen visa att han stöttar och står bakom dig. Att det inte är okej att bete sig så här inför barnet och att hon inte får behandla dig på det här viset!

    Jag tror att våra män måste skaffa sig bollarna att sätta ner foten mot dessa kvinnor!

  • sofie9166

    Sån tur va så gör han det.
    Men om hon gör så igen fram för barnen så sätter jag ner foten för det var det värsta jag har varit med om!
    Man börjar inte skrika 7;30 på morgonen när man lämnar barnen till sin pappa. Så dom ser det!

  • Styvmamman12

    Man gör aldrig en sån sak framför barnen! Aldrig du får skrika och bete dig illa mot den andra föräldern (eller bonusföräldern) inför barnen. Skitsnack likaså, de är förbjudet!

  • sofie9166

    Precis! Man gör bara inte såna saker! Jag säger till henne nästa gång när vi inte är i närheten av barnen så klart.

Svar på tråden styvbarn