• Oroligtjej1234

ÄR MIN PAPPA OTROGEN??!!!

Hjälp!!

Jag tror min pappa är otrogen mot min mamma.

Det är så här att jag är en tjej på snart 14 år, jag går HELA dagarna och oroar mig för om min pappa är otrogen mot min mamma. Mina tankar går för långt..

Min pappa jobbar på ett jobb då han ofta måste jobba övertid och så.. Och igår så jobbade han ändå till 8 för att det var nå fel på kraftstationen. Men är inte 8 lite väl sent? Idag så kom han inte heller hem och åt utan skulle äta ute med jobbet för han har blivit bjuden på mat, (aldrig hänt förut) varför??? Han beter sig annars som normalt liksom. Han skrattar och så, ibland verkar han lite deprimerad men jag tror att det bara är jah som tänker på det. Han är min älskade pappa, alltid så snäll och så. Vill verkligen inte. Gråter hela tiden. Kan inte sova på nätterna. Han håller på mycke ibland med sin mobil, hitta hans mobil en gång på köksbordet så jag tog den och gick in på den och kollade sms, ingenting konstigt bara vanliga sms.. Men jag hann aldrig kolla mailen.. Tänk om han och någon annan tjej mailar med varandra? Tänk om pappa blir kär i någon annan än min underbara och älskade mamma? Jag borde även nämna att jag har otroligt lätt att oroa mig för saker. Har liksom hoppat från att vara orolig över saker rätt länge nu. Men detta har jag varit orolig över i cirka 2 månader, lite mer kanske. Jag slutade vara orolig i nån vecka mitt i somras. Då var jag orolig för nått annat och då glömde jag av allt detta. Men jag är så himla rädd, jag har blivit besatt utav att sitta och granska min pappa. Har en gång börjat gråta och frågat vem han hela tiden pratar i telefon men (såg det på en fotbollsmatch) då svarade han " men gumman du vet att jag har ett jobb som ringer hela tiden " sedan sa jag lovar du medan jag grät och pappa svarade "jag lovar" medan han lät som han tyckte jag va lite fjantig nästan..

Långt meddelande jag har här. Men skulle behöva så många svar och tankar som möjligt. SNÄLLA JAG BEHÖVER ER HJÄLP!!!!!????????????????????????

• Svar på tråden ÄR MIN PAPPA OTROGEN??!!!
  • glutten

Varför skulle din pappa vara otrogen? Hur kommer det sig att du börjat oroa dig för just det? Ingenting alls du berättar tyder på att han skulle vara det.

Jag tror att du behöver gå och prata med en kurator eller psykolog om din oro. Det låter som att den ställer till det mycket för dig. Prata med din mamma/pappa om att du inte mår bra eftersom du oroar dig över saker hela tiden, och be dem hjälpa dig att få en tid hos BUP eller liknande.

• Sisisisi

Detta är ingenting som du ska behöva oroa dig för såhär mycket. Du borde prata med någon vuxen om din oro.

Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden ÄR MIN PAPPA OTROGEN??!!!