Småbarnsförälder och förhållande problem
Jag och min man har varit tillsammans ca 2 år. Vi har en dotter på tre månader nu. Vi har (enligt mig) en bra förhållande. Vi bråkar näst intill aldrig utan vi sätter oss ner och pratar och försöker på så vis att reda ut problemen. Vi är båda väldigt lugna av oss.
Jag har tidigare erfarenhet av ett 18 år långt förhållande. Han har varit en strulpelle som varit ute och festat och strulat runt.
Nu sedan dottern kom har det givetvis varit fullt upp. Dock har vi ändå kunnat hitta tid för varandra. Inte lika mycket som förut men ändå minst en gång i veckan. Vi har haft sex regelbundet och har väl inte haft några problem på den fronten förutom att de kanske blir lite enformigt med sovrumssex hela tiden.
Jag har under hela barnperioden pluggat heltid. Min man har arbetat 6 veckor nu under sommaren men är annars arbetslös.
Nu till problemet. För några veckor sedan fick jag av en slump reda på att min man planerat att träffat en gammal bekant som han fått kontakt med via nätet och att dom hade bestämt sig för att träffas och ha sex sen "se vart de hela leder" tjejen i fråga är trött på sitt långa förhållande.
Såg min mans SMS konversation med henne där han skrivit att han ville träffas, sen visste han inte som samvetet pallade och han var osäker. Hon skrev vidare att " vi kan ju enbart köra sex, inga andra skyldigheter mot varandra" och han sa då OK. Vi kör på det och dom hade då bestämt sig för att träffas och ha sex och lite annat.
Jag hittade denna SMS konversation innan dom han träffas. Min man skämdes ögonen ur sig och påstår att småbarnstiden tagit så mycket från oss. Att han ville ha lite mer spännande sex och att han ville ha mer tid för oss två samt att han inte hinner göra nått själv med sina intressen.
Vi har ändå haft sex ca 1-2 gånger i veckan sedan lillan kom. Vi har även hunnit med att vara på bio själva, varit ute och äta, haft mysiga filmkvällar, byggt altan och fixat på huset ihop (båda gillar att snickra) mm. Jag ger honom bekräftelse, lyssnar på honom berättar vad jag känner några gånger i veckan osv.
Jag sköter hela hushållet själv med städning osv, pluggar heltid samt tar större delen av ansvaret för lillan. Tar henne varje natt även dom nätterna jag ska upp till skolan. Jag bråkar, skriker eller gnäller aldrig på honom!
Han säger också att detta är en dålig vana han har sedan sitt tidigare liv. Att ragga upp tjejer via nätet/sms för sex. Han vill bli av med denna "ovana" men han är själv så rädd att trilla dit att han bytt nummer och avslutat sitt FB konto för att inte falla för frestelsen.
Efter incidenten så bestämdes det också att vi skulle ha lite mer spännande "sex" vilket han fått när vi varit "barnfria" Snabbis på Ikeatoaletten, skogen, bilen under körning ja ni fattar.
Det känns dock som om jag aldrig kommer att göra denna människa nöjd. Det känns som om han tror att gräset alltid kommer att vara grönare på andra sidan.
Hur har de varit för er under småbarnsperioden? någon annan som haft en man som gjort såhär även fast dom får allt! inkl sex!
Vad göra!!??