• MoaElis

    Bra serier på netflix?

    Någon med tips? De jag sett och tycker är bra är:Lost, Homeland,Bates Motel, Orange is the new black, Dexter, Prison break


    De jag tittat lite på och inte gillar:american horror story, Lie to me, Pretty little liars


    Tips? Det får gärna finnas mer än en säsong men det är inget måste...


     

  • Svar på tråden Bra serier på netflix?
  • MoaElis

    Ja just det, Breaking bad har jag också sett och tycker är bra. Men jag kollar upp den andra, tack.

  • MoaElis
    LFZ82 skrev 2015-08-13 18:30:12 följande:

    Orphan Black är skitbra!


    Ok, jag kan kolla upp den men jag är inte så mycket för sci fi och fantasy, det är nog därför jag inte gillar serier som american horror story.
  • MoaElis

    såg att The walking dead handlar om zombier, då kommer jag nog inte gilla den. Jag är mer för lite mer verklighetstroget, gärna thriller/drama dock.

  • StevenDiese

    Downton Abbey är förvånande bra. Mina fördomar var ogrundade.

    Breaking bad e najs!

    Marco polo är helt ok.

    Californication verkar lovande.

    Twin peaks finns nog tror jag. Fantastisk!

  • Mantrasina

    The Fosters är en superbra dramaserie om en familj full av fosterbarn. Älskar bland annat hur de normaliserar familjekonstellationen med massa barn och två mammor. Den är riktigt bra!

    Drop dead diva handlar om en tjej som dör, men kommer tillbaka till en annan kropp, och tar över den personens liv. Jättehärlig, rekommenderas!

  • Akua

    House of Cards

    Alltså!! Du kommer bli fast! Så bra skådespeleri och spännande på ett litet annorlunda sätt. Man kan först bli lite chockad för man hänger inte riktigt med i allt politik-snack. Men tat lugnt, många gånger förstod jag inget mer än "ok, han gör något mot henne som är dåligt för henne men bra för han" haha typ.

    Ge den ett par avsnitt :)

  • Akua

    Och såklart The Killing!!!!!!

    SÅ BRA! Med snygge joel Kinnaman! Sjukt spännande serie!!!!!!!

  • Orkide

    House of cards: Väldigt bra politisk/drama/thriller serie. Låter tråkig men är långt ifrån tråkig.

    Hemlock Grove: Vampyr/varulvs serie för vuxna..

  • MoaElis

    Tack för alla tips! Jag hade gärna sett The Fosters, men den fanns tyvärr inte på netflix så jag tror att jag börjar med The Killing, House of Cards eller The fall. (nu blev det svårt att välja istället) 

  • LFZ82
    MoaElis skrev 2015-08-13 18:34:24 följande:
    Ok, jag kan kolla upp den men jag är inte så mycket för sci fi och fantasy, det är nog därför jag inte gillar serier som american horror story.
    Skulle inte säga att den är sci-fi eller fantasy överhuvudtaget, så kolla du :).
  • Mantrasina
    MoaElis skrev 2015-08-13 20:28:45 följande:

    Tack för alla tips! Jag hade gärna sett The Fosters, men den fanns tyvärr inte på netflix så jag tror att jag börjar med The Killing, House of Cards eller The fall. (nu blev det svårt att välja istället) 


    Den finns på amerikanska utbudet. Du specificerade aldrig det. :)
  • Fatima

    Suits!!!!

    Suits är en advokatserie som handlar om Harvey Spector och hans unga lärling Mike. Mike har inte gått på law school, men tack vare sitt fotografiska minne är han väldigt snabblärd. Den är smart, snabb, rolig och definitivt värd en titt. Så om ni inte sett ? gör det genast!

    Bästa serien!!

Svar på tråden Bra serier på netflix?