• Anonym (Orolig mamma)

Fettknöl på snoppen!? 3åring

Skulle klä på min treåring imorse och ser att det ser konstigt ut på snoppen. Tar en titt och där sitter en knöl stor som en femtioöring på hans lilla snopp. Den skulle kunna vara en fettknöl. Men har små barn verkligen fettknölar?! Och där...?! Har läkartid på tisdag men är ju orolig NU :(

• Svar på tråden Fettknöl på snoppen!? 3åring
  • Anonym (-)

Alltså är det runt om hela, mer som en tjock "ring", eller är det en klump rätt på?

För är det jämnt och runt om, så kan det vara kiss som samlats, eller salt. Min son hade så längst fram på snoppen förut, under förhuden (så istället för "strut" hade an en "boll").

• Anonym (Orolig mamma)

Det är mer en knöl än en ring. :(

• Anonym (-)

Okej och den sitter liksom mitt på?

Alltså jag tror inte det är någon fara. Hade varit annat om det var på pungen, men på snoppen? Nej, du behöver nog inte alls vara orolig.

Kan det vara något så enkelt som ett myggbett eller annat insektsbett?

• Anonym (E)

Min son hade lääänge en stor knöl av kroppsfett som samlats under huden och inte kommit ut, på sidan av snoppen långt ut på snoppen. Bvc kollade på det och förklarade att det just var kroppsfett som inte kommit ut genom någon por som det i vanliga fall gör. Han hade den stora klumpen flera månader innan det försvann! Inget farligt med det iaf!

• Anonym (Orolig mamma)

Låter lugnande! Tack E <3

Svar på tråden Fettknöl på snoppen!? 3åring