• Anonym (Ghosts!)

    Störande problem

    Jag har senaste veckan haft svårt att sova pga oväsen från......någonstans. 
    Ljudet kommer "uppifrån" låter det som. Så jag har talat med grannarna ovanför mig och dom hävdar bestämt att ljudet inte orsakas av dem. Vet också att dom som bor precis ovanför mig inte varit hemma på en vecka, och ändå hör jag någon form av dunkande ljud ovanför mig. Alla andra grannar sover, dom flesta är gamla. När jag går ut från min ytterdörr så hör jag dunkande ljud ovanför. Tar hissen upp en våning och det är knäpptyst där. Tar hissen ner igen till min våning, kliver av och hör dunkande ljud uppifrån. 

    Så på kvällarna ligger jag där i sängen, helt förbannad och kan inte sova, och det värsta av allt är att jag vet inte VEM eller VAD jag ska klaga på. Typ omöjligt att identifiera ljudet. Det är ett ljud jag tror 65 personer av 100 hade kunnat ignorera och inte finna störande, medan resterande 35 hade nog stört sig på det ljudet. Så det är inget megadunkande, men ändå väldigt jobbigt. 

    Igår kväll och i lördags förra veckan så höll detta dunkande ganska rytmiskt på konstant fram till 5 på morgonen, om det fortsatte vet jag inte, men jag lyckades somna då iallafall. 

    Vad kan det möjligen vara? Jag hör alltså ett ljud som kommer uppifrån, detta från mitt sovrum. Går jag ut från min ytterdörr hör jag ett dunkande ljud uppifrån. Tar jag hissen upp så är det knäpptyst.

    Detta driver mig till vansinne.
    Tacksam för all hjälp, tips och råd.

  • Svar på tråden Störande problem
  • Anonym (Ghosts!)

    Bumpar lite så att tråden försvinner i mörkret :)

  • Anonym (Ghosts!)
    Anonym (D) skrev 2015-08-14 01:50:52 följande:

    Möss?


    Tror inte möss kan skapa så högt ljud. Men en teori är det
  • BCH52

    Det kan var ventilationssystemet som ställer till det, finns troligen något aggregat på vinden eller på taket. Vet du om övriga grannar hör ljudet i sin lägenhet?

Svar på tråden Störande problem