• mariatheresia

    hormonspiral ute vill bli gravid NU

    Hej

    Har 2 fina barn födda 08 och 11 och önskar en trea. Har efter sista haft hormonspiral ca 3.5 år. Plockade ut den i måndags 10 augusti och undrar om någon här kanske har erfarenhet av hur fort det kan gå. Barnmorskan sa till mig att gå hem och bli gravid direkt nu. Mitt enda dilemma är ju att jag passerat 40 men har definitivt 100% att ge och vi har alltid velat ha 3 barn men kom ett husköp mellan. Vet att man har ägglossning som vanligt med spiralen och att hormonet är ur kroppen väldigt fort så vi har myst varje dag. Problemet är ju att jag inte kan räkna ut BIM då jag knappt haft några blödningar under åren med spiral. Någon i samma tankar

  • Svar på tråden hormonspiral ute vill bli gravid NU
  • Nykär15

    Hur går det för dig?


    Vi har barn födda samma år som dina sen innan (dock en annan pappa) och vi försöker nu på en trea :)


    Tog ut hormonspiralen i måndags och fick min mens i onsdags, blöder rikligt! Så enligt beräkning bör jag ha ÄL runt 18:e, ska börja med stickor nästa helg så jag inte missar den.


    Hade vart kul höra dina erfarenheter! Jag är 39 år...så inte riktigt 40 ännu men räknar med att fertiliteten förmodligen har gått ner något....

  • mariatheresia

    Det gick bra, plussade 14 dec och går det bra

    Tog 5 försök som med de andra 2 min kropp har funkat som när den var 33, nu vill jag att tiden ska rusa så att man känner sig lite säker.


    Nykär15 skrev 2016-01-08 11:12:14 följande:

    Hur går det för dig?

    Vi har barn födda samma år som dina sen innan (dock en annan pappa) och vi försöker nu på en trea :)

    Tog ut hormonspiralen i måndags och fick min mens i onsdags, blöder rikligt! Så enligt beräkning bör jag ha ÄL runt 18:e, ska börja med stickor nästa helg så jag inte missar den.

    Hade vart kul höra dina erfarenheter! Jag är 39 år...så inte riktigt 40 ännu men räknar med att fertiliteten förmodligen har gått ner något....


  • Nykär15
    mariatheresia skrev 2016-01-08 18:31:10 följande:

    Det gick bra, plussade 14 dec och går det bra

    Tog 5 försök som med de andra 2 min kropp har funkat som när den var 33, nu vill jag att tiden ska rusa så att man känner sig lite säker.


    Allt bra än?
    Här närmar sig försök nr 2, äl i helgen :) mensen kom lite senare sist men tycker set känns som min cykel är som den ska nu, har äl-känningar som jag brukar :)
Svar på tråden hormonspiral ute vill bli gravid NU