Starta nytt liv i ny stad. Någon med erfarenhet?
Jag måste få skriva av mig lite och även få råd.Jag är ärligt talat så otroligt less på mitt liv. Jag är en tjej som närmar mig 30 år. Jag har varit sjukskriven ett tag pga ångest och jobbar nu deltid. Vad det beror på behöver jag inte gå in på här, men jag har under denna period jobbat otroligt mycket med mig själv och kommit fram till vad som är värt i livet och vad som får mig att må bra, även om jag fortfarande får kämpa en del ibland och har dåliga dagar. Jag längtar varje dag efter att få träffa en kille och få ett fint liv ihop, lägger nog halva min tankeverksamhet på längtan till det!
Den senaste tiden har jag känt att jag bara vill bort från denna stad! Bor i en storstad, och har alltid bott här. Vill bara bort bort bort, bort från vänner som jag inte tycker beter sig som vänner. Se något nytt! Skapa nya kontakter. Börja om på nytt helt enkelt. Men jag har aldrig varit den äventyrliga typen och är väldigt hemmakär, och jag står nära min familj som bor här i närheten. Och mitt jobb älskar jag! Efter mycket erfarenhet av olika arbetsplatser så tror jag inte det kan finnas något bättre ställe, så det skrämmer mig att jobba någon annanstans. Men just nu känner jag som sagt att jag bara vill bort någon annanstans. Var har jag ingen aning om! Och det skulle nog vara en enorm rädsla samtidigt som en befrielse att liksom slå sig fri från allt som jag är så trött på här. Och ibland tänker jag också på att det skulle vara bra för mitt tillfrisknande i ångesten jag lever med ibland.
Någon som gjort något liknande, att börja om på nytt i en ny stad? Hur gick det för dig, gick det som du trodde? Hur långt flyttade du? Gjorde du några uppoffringar som kändes jobbiga?