• Anonym (jaha)

    Tips på bra intimtvål?

    Hej alla

    Har ni tips på en bra intimtvål som inte rubbar balansen i underlivet?

    Jag använder aldrig tvål inuti, men jag vill ha tvål i könshåret så kissrester tvättas bort...  

    Jag rakar mig aldrig, bara ansar det värsta....

    Har ni tips på nån?

  • Svar på tråden Tips på bra intimtvål?
  • Anonym (olja först)

    Jag har inte tips om en specifik tvål. Men själv brukar jag börja med att smörja de känsligare delarna med en rejäl klick olivolja. Då får man att skyddande lager så att tvålen inte gör så stor skada om det skulle råka komma några droppar på fel ställe.

  • Ego Lovers

    Lactasyd duschtvål använder jag till hela kroppen inkl könet men använder den bara på utsidan.

  • Anonym (xyz)

    Lactacyd hade tidigare väldigt blaskig flytande intimtvål. Numera finns det en krämig variant som är helt OK. Den finns inte överallt, och flaskan är liten (250 ml). Krämigheten gör dock att den blir ganska dryg.

  • Anonym (äsch)

    Kör själv med grumme tvättsåpa. Blir hur rent som helst. Aldrig märkt av att jag skulle rubbat ph-balansen eller nån flora :)

  • Anonym (Liiiite tvål)

    Jag brukar använda Eucerin ooparfymerad duscholja. Funkar för mig och jag tvättar mig givetvis bra "runt om"!

  • Anonym (Peronormin)

    Peronormin från Apoteket är alldeles fantastisk. Hade mkt problem med kli och svamp tills jag började med den. Luktar gott gör den också till skillnad mot de flesta andra liknande produkter.

  • Ego Lovers
    Anonym (xyz) skrev 2015-08-15 23:55:40 följande:

    Lactacyd hade tidigare väldigt blaskig flytande intimtvål. Numera finns det en krämig variant som är helt OK. Den finns inte överallt, och flaskan är liten (250 ml). Krämigheten gör dock att den blir ganska dryg.


    Det är nog duschtvålen du kommit över då med mintgröna text
  • Anonym (xyz)
    Ego Lovers skrev 2015-08-16 22:36:35 följande:
    Det är nog duschtvålen du kommit över då med mintgröna text
    Menar du den blaskiga, eller den krämiga? Jag har ingen blaskig kvar, men det var något rött eller blått beroende på om den var parfymerad eller inte.

    Den krämiga är vit med svart text, och har ett litet gult/orange märke på etiketten. Den heter "Intimtvål" och är oparfymerad.
  • Anonym (Mjo)
    amalie79 skrev 2015-08-16 23:01:59 följande:

    Använder Apotekets i flaska med rosa kork, tror den heter intimtvätt?


    Det är nog Aco's clensing oil! Underbar!
  • Anonym (Vadå inuti?)

    Förstår inte varför någon skulle komma på tanken att tvätta sig med tvål eller liknande inuti slidan. Jag

    använder vanlig duschkräm även för att tvätta underlivet med och har haft en enda svampinfektion i hela mitt liv och det i samband med en hormonbehandling. Är 40 år. Apoteket har i alla fall bra intimprodukter.

  • Anonym (Tjejen)

    Min gynekolog tipsade mig om att använda vanlig babyolja. Använder man bara vatten finns viss risk för uttorkad slemhinnan. Så tvätta dig i duschen med babyolja och vatten, så gör jag.

Svar på tråden Tips på bra intimtvål?