• Anonym (cleorss)

Deo till man som inte luktar starkt

Hejs,
    Försöker hitta någon roll-on Deo till mig (man) som inte luktar för starkt av parfym men som är bra att hålla bort svettdofter vid ansträngning. Finns ju de som är proppade med parfym men vill inte gå runt och lukta deo, vill bara slippa svettlukten.

Och ja jag duschar regelbundet.

• Svar på tråden Deo till man som inte luktar starkt
  • Anonym (Bats)

Min man använder Bats roll-on parfymfri. Den är riktigt bra! Då och då använder han han "Absolut torr". Kanske nån gång per år vid extrem svettning.

Om han vill ha lite doft nån gång tar han det från parfymflaskan.

Dock jobbar både han och jag bland människor och föredrar att vara parfymfria på vardagarna om vi skulle träffa folk som är överkänsliga.

• MS

Bioterm använder min man. De finns parfymfritt eller m lite svag citrusdoft. Sen använder han deras hudvårdsserie också vilket luktar underbart, inte parfym utan bara man.

• Anonym (deo)
    ACO Extra Effective Antiperspirant, 50 ml    Den här använder jag. Helt oparfymerad , mild och väldigt effektiv. Kan köpas på  Apotek och t.ex. Apoeta.se
  • Anonym (cleorss)

Stort tack för alla tips.

Jobbar och vistas där det kan förekomma allergiker, tycker många produkter är alltför parfymerade.

Ska ge mig ut och kika imorgon

• Indigo

Bats skulle jag också säga. Bästa deon.

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Anonym (cleorss)
    Indigo skrev 2015-08-16 14:47:03 följande:

Bats skulle jag också säga. Bästa deon.

Läste i nån recension att den skulle vara "rinnig", stämmer det?
  • LFF

Vi, både jag och sambon (man), använder Dove Invisible. Jag är doftkänslig själv så minimalt med parfym är en nödvändighet.

• nuharjagbytt

Nivea har en bra parfymfri tror den heter sensitive någonting. Den finns i vanliga affärer men tyvärr måste man kolla bland dam deodoranter för att hitta.

Annars tycker jag Bates är bra och inte rinnig.

• nuharjagbytt
    nuharjagbytt skrev 2015-08-16 22:24:54 följande:

Nivea har en bra parfymfri tror den heter sensitive någonting. Den finns i vanliga affärer men tyvärr måste man kolla bland dam deodoranter för att hitta.

Annars tycker jag Bates är bra och inte rinnig.

Denna Autokorrekt Bats manar jag.
  • Djävulens Högra Hand

Deo är för kärringar, män luktar diesel eller svett. En bra man kör med svett och etikett...

• Anonym (Jojo)

Varför behöver du deo? Du luktar ju inte starkt.

• Anonym (Bats)
    Anonym (cleorss) skrev 2015-08-16 22:15:48 följande:

Inte i mitt tycke iaf. Jag har min lilla specialare och det är att jag torkar alltid all "blöt" deo med hårtorken. Mycket skönare känsla.

Ibland använder jag CCS torrstick. Den är också bra!
  • Anonym (cleorss)
    Anonym (Jojo) skrev 2015-08-16 22:29:56 följande:

Använder jag inte deo luktar jag väldigt fränt av armhålssvett.

Har haft problem med att jag lätt blir varm och svettig sedan tonåren. Hjälper att jag duschar jo, för stunden men börjar jag anstränga mig, cykla till jobbet eller dyl så luktar det.

Blir en del ansträngande rörelser när jag jobbar och svetten lackar tids nog.

Men f.ö. förstår jag inte varför jag måste argumentera för deo. Jag önskade bara förslag på deo, inte argument mot att inte använda det.
  • Anonym (cleorss)
    Anonym (Jojo) skrev 2015-08-16 22:29:56 följande:

För övrigt tror jag du missförstått rubriken, det ska vara en deo till man, en deo som inte luktar starkt.
  • Indigo
    Anonym (cleorss) skrev 2015-08-16 22:15:48 följande:
    Jag tycker inte det, fast jag har å andra sidan sällan provat andra deos, kanske är den något rinnigare än andra. Det kanske tar nån halvminut innan den torkat, men den är supereffektiv mot svettlukt.

Vill förresten också passa på att jubla över att du inte vill använda starkt doftande deos -som doftallergiker bugar jag och bockar och tackar! Skål
    Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Anonym (cleorss)
    Indigo skrev 2015-08-17 09:08:57 följande:
    Jag tycker inte det, fast jag har å andra sidan sällan provat andra deos, kanske är den något rinnigare än andra. Det kanske tar nån halvminut innan den torkat, men den är supereffektiv mot svettlukt.

Vill förresten också passa på att jubla över att du inte vill använda starkt doftande deos -som doftallergiker bugar jag och bockar och tackar! Skål
    Varsågod, eller nått :)

Nej jag begriper inte varför vissa människor har sån ovana att ta på sig så starka dofter, gäller inte bara herrar utan även vissa damer som kan gå förbi i ett moln av parfymstank så man nästan kvävs...
  • Anonym (ACO)

Du ska inte ha en deodorant utan en antiperspirant, dvs något som inte bara tar bort lukten utan som förhindrar att du svettas. Apoteken brukar ha egna (dessutom billiga) märken av parfymfri antiperspirant som fungerar jättebra för människor som svettas "normalt" mycket.

Svar på tråden Deo till man som inte luktar starkt