• Texas123

Få in marksända kanaler på TV:n!

Hej, jag har en TV med inbyggd digital tv-mottagare (denna: www.prisjakt.nu/produkt.php) och skulle vilja få in de fria kanalerna dvs. SVT 1, 2, 4:an osv. Har testat att kanalsöka men får inte in dom.

Krävs det någon ytterligare utrustning som t.ex. antenn eller internetanslutning för att detta ska fungera? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Få in marksända kanaler på TV:n!
  • Analysera mera
    Texas123 skrev 2015-08-16 02:04:12 följande:

Hej, jag har en TV med inbyggd digital tv-mottagare (denna: www.prisjakt.nu/produkt.php) och skulle vilja få in de fria kanalerna dvs. SVT 1, 2, 4:an osv. Har testat att kanalsöka men får inte in dom.

Krävs det någon ytterligare utrustning som t.ex. antenn eller internetanslutning för att detta ska fungera? 

Tacksam för svar!

Det beror helt och hållet på vilken operatör du är ansluten till...
  • Texas123
    Analysera mera skrev 2015-08-16 03:17:30 följande:

Det beror helt och hållet på vilken operatör du är ansluten till...

Jag har Telia och fiber, därav trodde jag att antenn var meningslöst men krävs det eller kan man få in dom på något sätt om man har fiber?
  • Lena
    Texas123 skrev 2015-08-16 11:03:49 följande:
    Jag har Telia och fiber, därav trodde jag att antenn var meningslöst men krävs det eller kan man få in dom på något sätt om man har fiber?
    Om du ska få det marksända får du använda TV-antenn. Däremot kan du säkert få TV via telia med.
  • sportpappa
    Texas123 skrev 2015-08-16 14:21:03 följande:

Jag har läst lite här: www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/tv-teknik/ovriga-mottagningssatt/iptv-inkoppling

Vad jag förstår kan man köpa en IPTV som kopplas in via bredbandet för att få in kanaler via fiber, stämmer detta och får jag in de marksända kanalerna gratis då?

Du måste ha en leverantör som i så fall ger dig kanalerna gratis. En del hyresvärdar kanske har något sånt paket som då ingår i hyran. Så beroende på hur du bor så kolla upp om det finns något sådant.
    Via Telia så kan du välja paketet Start för 49 kr/månad där du får de fria kanalerna, men inte TV6.
Svar på tråden Få in marksända kanaler på TV:n!