• Rosa84

Rosa spott flytningar 2 dagar innan bim?

Hej!

Jag hade ägglossning den 4e augusti och min partner och jag hade sex den 3,4,5 augusti.

Min mens är beräknad till den 18 augusti alltså tisdag, men sedan igår har jag haft ont i magen och tänkt mensen kommer tidigare än väntat. Det har den aldrig gjort förut utan har mens med 27-28 dagars mellanrum.

I eftermiddags kom det ljus rosa spotts så jag satte i en tampong.

3 timmar senare tar jag den ut den är lite lite lite rosa och nu är det ingenting?

Jag tog ett gravtest imorse som var negativt?

Har läst om nidblösningar och det står mellan 7-14 dagar efter äl?

Kan mitt ägg ha fäst 2 dagar innan mens? Det har jag aldrig hört förut nämligen?

När kommer det då ge utslag på gravtest?

Har haft 2 missfall förut och har inga symptomer som jag hade då?

Spända bröst och kraftig pms för en vecka sedan?

Vad är detta?

Hjälp! :)

• Svar på tråden Rosa spott flytningar 2 dagar innan bim?
  • Jag är bara jag

Nidblödningar är ovanligt och kommer i så fall runt dag 6 efter äl-det är då embryot fäster. Det kan vara vanliga spottings,sköra slemhinnor,mensliknande blödningar som gravida får. Bara vänta och se och testa på BIM.

• annahoj84

Jag hade spottings vid tid för mens i juli, i en vecka nästan, aldrig haft så innan. Sen slutade det, men en dag senare kom mensen med full kraft. Konstigt..

• Rosa84

Så får jag se tisdag om mensen kommer.
    Konstig kroppen är! :)
    Jag har iaf inga tecken annars små irriterad och ont i halsen annars inget som jag varit de andra två graviditeterna som desvärre slutade i MF :/

• Jag är bara jag
    Rosa84 skrev 2015-08-16 19:54:41 följande:
    Jag läste 7-14 dagar? :)
    Om embryot skulle fästa 14 dar efter äl skulle ingen kunna få barn för då skulle inte mensen hinna stoppas. Det fäster när det blivit en blastocyst,tidigast dag 5 efter äl.
  • Jag är bara jag

Och det stämmer inte. Jag har gjort 5 IVF.er med blastocyster och vet att ägget fäster dagen efter. Kommer blödningen flera dar senare är det inte en nidblödning utan kan vara slemhinnorna eller annan ofarlig blödning man kan ha som gravid.

• Rosa84

Märkligt att Wikipedia också har fel..
    Låt oss se vad som händer spännande! ????

• Rosa84

Oj det skulle vara en smiley inte massa ????
    Haha vad konstigt!

Svar på tråden Rosa spott flytningar 2 dagar innan bim?