• Äldre 16 Aug 23:28
    2052 visningar
    5 svar
    5
    2052

    Äntligen gravid

    Jag gjorde ett test i lördags och ett annat i söndags och fick ett stort plusGlad

    Jag är gravid och mycket glad samtidigt rädd för att få missfall. jag skulle inte klara av missfallet.

    Vi hade samlag den 30 juli nästa dag kände jag ett hugg i magen. Tror ni att befruktning skedde då

  • Svar på tråden Äntligen gravid
  • Äldre 16 Aug 23:29
    #1

    Grattis! Man kan inte känna befruktningen. Ägget svävar fritt i äggledaren när det blir befruktat och är bråkdelar av en mm stort.

  • Äldre 16 Aug 23:31
    #2
    Jag är bara jag skrev 2015-08-16 23:29:27 följande:

    Grattis! Man kan inte känna befruktningen. Ägget svävar fritt i äggledaren när det blir befruktat och är bråkdelar av en mm stort.


    bara hoppas att jag inte får missfall, ska äta mycket grönsaker och frukt för att undvika, kanske kan hjälpa lite.

    stort tack
  • Äldre 16 Aug 23:34
    #3
    samanta1234 skrev 2015-08-16 23:31:39 följande:
    bara hoppas att jag inte får missfall, ska äta mycket grönsaker och frukt för att undvika, kanske kan hjälpa lite.

    stort tack
    Bra kost är alltid bra som gravid,men det skyddar inte mot missfall. Mycket koffein kan orsaka missfall, men oftast beror de på nåt fel på embryot/fostret. De flesta får dock inte missfall utan barn,speciellt om du är ung. Glad
  • Äldre 17 Aug 02:08
    #4

    Som min BM sa till mig - "tänk att du ska få barn, inte missfall."

  • Äldre 23 Aug 15:11
    #5
    samanta1234 skrev 2015-08-16 23:28:00 följande:

    Jag gjorde ett test i lördags och ett annat i söndags och fick ett stort plusGlad

    Jag är gravid och mycket glad samtidigt rädd för att få missfall. jag skulle inte klara av missfallet.

    Vi hade samlag den 30 juli nästa dag kände jag ett hugg i magen. Tror ni att befruktning skedde då


    jag har just plussat med efter över 2 år utan skydd å 4 månader med pergotime efter fertilitetsutredning)
    Trodde inte det var sant när jag såg strecken komma på gravtestet.
    Men anade något då jag mått så dåligt efter äl å haft massor av symptom.

    idag är jag på bim-1 och är ordagrant livrädd för morgondagen då det är bim.

    vad jag hört kan man inte känna av själva befruktingen men när ägget fäster kan man känna som ett stick lr hugg :)
    ägget fäster ju ca 8 dagar efter befruktningen men de sägs 7-10 dagar.
Svar på tråden Äntligen gravid