• Anonym (Hjälp)

Starka olustkänslor, vill inte gå till jobbet!

Klockan ringde imorse, var tänkt att jag skulle till jobbet, men när klockan ringde hade jag så starka olustkänslor, hela kroppen liksom skrek "Nej gå inte till jobbet!"

Så jag sjukanmälde mig fast att jag inte är sjuk =(

Vet inte hur jag ska bli av med dessa olustkänslor så att jag kan gå till jobbet? Fler som känner som jag och trotsar ni dessa känslor och tvingar er till jobbet??

• Svar på tråden Starka olustkänslor, vill inte gå till jobbet!
  • Anonym (Hjälp)

Hur ska jag göra för att orka komma iväg till jobbet? Jag har mer lr mindre tvingat mig i 4 mån nu... Hur står man ut med att gå till jobbet varje dag??

• misscarolina

Hej TS! Låter väldigt jobbigt men tror inte att du är ensam. Får du liknande ångest eller olust vid andra situationer?

• Anonym (Vuxen)

Man är vuxen nog att gå till jobbet ändå! Om det är just det jobbet man har problem med, så söker man ett nytt.

• Anonym (Hjälp)

Nej det är främst jobbet, alla jobb ger mig ångest och olustkänslor, klarar inte av krav pp mig själv och sen klarar jag inte av sociala situationer.

Nu har jag dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet fast att jag inte är sjuk

• Anonym (Hjälp)

Ja jag har stått ut i 4 månader och tvingat mig till jobbet varje dag, kanske jag som är pjåkig, kanske är det så att det är många som tvingar sig till jobbet med en klump i magen

• Anonym (Hjälp)

Ibland tänker jag att jag skulle vilja somna in under natten för att slippa vakna och behöva gå till jobbet. Finns det några bra mediciner som gör att man kommer till den fasen att man tycker det är helt ok att gå till jobbet? Jag behöver inte längta lr stortrivas, vill bara känna att det känns helt ok att gå till jobbet!

• Anonym (Hjälp)

Anonym (vuxen), du tycker alltså att jag är pjåkig och ska gå till jobbet ändå?

• Anonym (Vuxen)

Det är nog lite mer än att bara inte trivas på jobbet som du har problem med. Skulle nog gått till läkaren och kanske fått hjälp därifrån.

• Anonym (Men seriöst)

Nej. Det finns ingen kul-att-gå-till-jobbet-medicin. Du säger att det gäller alla jobb. Jag tror det handlar om att du inte pallar jobba helt enkelt. Du tycker det är tråkigt och vill hellre göra saker som är kul, samtidigt som pengarna ska rulla in.

• Anonym (Hjälp)

Jag skrev inte att jag behövde tycka det är kul att gå till jobbet, jag vill ha ngn medicin så att jag inte har en klump i magen när jag går till jobbet!

Svar på tråden Starka olustkänslor, vill inte gå till jobbet!