Matematik på distans, hur gör man prov?
Jag vill läsa upp mig från ig till g på matte B.
Vill läsa på distans så jag kan jobba samtidigt.
Men hur funkar de?
Sitter man hemma och gör olika kapitel i boken. Hur gör man proven?
Jag vill läsa upp mig från ig till g på matte B.
Vill läsa på distans så jag kan jobba samtidigt.
Men hur funkar de?
Sitter man hemma och gör olika kapitel i boken. Hur gör man proven?
Hej Humlan!
Jag har läst matte 2 som det heter nu på distans på Novo-Hermods och där fungerar det såhär:
Man köper boken för kursen och arbetar i den, med stöd från den läroplan som finns i på Novos hemsida. Man gör diagnos-övningar med jämna mellanrum för att kolla att man har lärt sig det man ska (de skickas inte till läraren) och sedan avslutas varje kapitel i boken med ett prov som skickas till läraren. Det är ingen tidsgräns på proven så man kan sitta och jobba på i lugn takt.
Obligatoriskt är att man även måste skriva ett Nationellt prov, och där får du kolla med din kommun vart man skriver det närmast dig.
Kursen avslutas med en examination via datorn med din lärar och min erfarenhet är att lärarna baseras betygen i princip nästan helt på resultatet på Nationella provet så det gäller att göra bra ifrån sig där.
Själv läste jag matte 1 precis innan jag läste matte 2 och det var jättebra. Hade jag läst Matte 2 direkt skulle det ha blivit mycket kämpigare tror jag, det var bra för mig att fräscha upp kunskaperna lite
Stort lycka till!