• Äldre 17 Aug 12:35
    1207 visningar
    4 svar
    4
    1207

    Avundsjuk fast glad för mina systrar

    Jag och min kille e inne på 4:e försöktet o krånglar med stickor tester hela tiden.

    Idag fick jag reda på av min yngsta syster som lider av pso att hon är gravid. Klart jag blir glad för hennes skull. Men nyligen så fick min andra syster oxå bebis. O glädje mej riktigt åt det oxå. Men nu känns som jag fått världens press på mig.

    Jag är ju äldst o borde ha varit "först"

    Någon som känner igen sig?

    Klart jag älskar mina systrar o jätte stolt moster.

    Men kan ju inte hjälpa att känna mig avundsjuk heller :-/

  • Svar på tråden Avundsjuk fast glad för mina systrar
  • Birgit­ta02
    Äldre 17 Aug 18:11
    #1

    Varför ska du vara först för att du är äldst? Det begriper inte jag. Alla skaffar barn vid olika tider i livet. Så är det bara. Skit i pressen. Verkar ju inte klokt att känna press att skaffa barn för att systrarna gjort det. Eller har ni alltid tävlat med varandra?

  • Äldre 17 Aug 21:59
    #2
    Birgitta02 skrev 2015-08-17 18:11:12 följande:

    Varför ska du vara först för att du är äldst? Det begriper inte jag. Alla skaffar barn vid olika tider i livet. Så är det bara. Skit i pressen. Verkar ju inte klokt att känna press att skaffa barn för att systrarna gjort det. Eller har ni alltid tävlat med varandra?


    Nä men när syrran fick sin första (hon har 4st nu) sa våran mamma att hon alltid trott att jag skulle va först efterssom jag är äldst. O det sitter liksom fast i bakhuvudet.
  • Birgit­ta02
    Äldre 18 Aug 11:05
    #3
    Trixxilump skrev 2015-08-17 21:59:36 följande:
    Nä men när syrran fick sin första (hon har 4st nu) sa våran mamma att hon alltid trott att jag skulle va först efterssom jag är äldst. O det sitter liksom fast i bakhuvudet.
    Tycker inte du ska bry dig om sånt. Det bara sabbar tillvaron. Gläds åt syskonbarnen istället. Dina barn kommer så småningom och gör sällskap med kusinerna .)
  • Äldre 18 Aug 15:03
    #4

    Tack det ska jag göra :)

    Tyvärr har det nu framkommigt stora problem för min syster så nu e jag inte alls avundssjuk längre utan ska göra allt jag kan för att hjälpa henne.

    Men tack för att du fanns där o kommentera så mitt förnuft fick en spark i "arslet". :)

Svar på tråden Avundsjuk fast glad för mina systrar