Fira bröllopsdag
Firar ni bröllopsdag? Hur firar ni då om ni firar?
Firar ni bröllopsdag? Hur firar ni då om ni firar?
Varje år med fin middag ute!
Brukar få en bukett också och kanske nåt litet mer. Ibland har vi åkt på spa en helg.
Jag och maken har suttit på flyget hem från utlandet båda våra bröllopsdagar. Vi funderar på att göra det till en tradition.
Jodå, vi firar den, när vi kommer ihåg. Inte så sällan har vi båda glömt och kommer ihåg den någon dag senare. NÄR vi kommer ihåg så firar vi med en god middag hemma eller på restaurang. När vi har firat jämna bröllopsdagar, 10, 20, 30 och nu senast 40 har vi åkt till något hotell och haft en minisemester.
Det har blivit vår grej, helt utan att det planerats, att vi är lika disträ båda två när det gäller den här dagen.
nja, brukar inte blir mycket firande - fast förra året firade vi 10årig bröllopsdag och då åkte vi (och barnen) iväg på en liten resa - vi hade nog åkt ändå, men planerade in den till bröllopsdatumet!
Vi har bara haft en bröllopsdag hittills, den firades med teaterbesök. Vi såg en ovanligt bra romantisk komedi där en vän till oss medverkade.
Vi har grälat de två senaste bröllopsdagar och jag är rätt sur för det och därför undrar jag hur andra brukar göra.
Han bjuder ut mig på antingen teater, musikal eller opera. Alltid vid sittande bord (vilket innebär att man sitter längst fram och serveras mat och dryck).
Vi har grälat de två senaste bröllopsdagar och jag är rätt sur för det och därför undrar jag hur andra brukar göra.
Ibland firar vi och ibland inte. Vi har ätit räkor hemma och vi har varit ute på restaurang. Presenter ger vi typ vart femte år. En gång glömde vi av den. Båda två.
Vi glömmer den ganska ofta.. kommer på samma dag ibland, ibland ngn dag efter o ibland ngn dag innan ;)
Brukar pussa på varandra o säga grattis på bröllopsdagen typ. Kanske äta lite godare än en vanlig vardag men inget vi planerar.
Senaste bröllopsdagen hade jag en vän o hennes son på besök. Inger firande.
Året innan var jag o hälsade på min mormor (sov över) o kom på under kvällen att vi ju hade bröllopsdag..
Bröllopsdagen glömmer vi som sagt båda två. Min födelsedag har min man glömt några gånger..
För mig spelar det faktiskt mindre roll. Det viktiga är hur vi är mot varandra i vårt liv tillsammans. Vi har gått igenom en del tuffa saker tillsammans och hur han agerade när jag mådde riktigt riktigt dåligt o trodde jag skulle gå under betyder oändligt mer än att komma ihåg att fira vår bröllopsdag.
Vi gifte oss för att leva tillsammans alla dagar, de är de dagarna som är viktiga, inte årsdagen av vårt bröllop.
Klart att vi firar! Det året vi hade en liten bebis var vi hemma, annars går vi ut och äter. Inget avancerat, men mysigt och gott. Och så pratar vi om det gångna året, om det är något i relationen som inte känns bra, och vad vi har för förväntningar på det kommande året. Vi stämmer av relationen, helt enkelt.