• Mandie123

Ljus ljusbrun flytning v7, kan det gå bra ändå?

Såhär är det. Jag gick in i vecka 7 i lördags. Hej å hå va glad man var för det. Tills kvällen, då det låg en liten, liten, ljusbrun, nougatfärgad flytning. Inte blödning, utan tjock flytning (ursäkta den detaljerade beskrivningen). Tänkte först att det kanske inte va så konstigt, har hört många som har blödningar under graviditeten, men tyvärr förstördes lugnet av mitt besatta googlande. Nu har jag läst både det ena å det tredje, värre scenario för varje googling, och nu känner Jag mig bara förtvivlad. Detta är första graviditeten och fick kämpa nästan ett år för plusset. Har fortfarande kvar symptomen, onda bröst och illamåendet. Dock kommer och går illamåndet men fortfarande starkt vissa gånger.

Har någon liknande erfarenheter där det gått bra?

/en orolig

• Svar på tråden Ljus ljusbrun flytning v7, kan det gå bra ändå?
  • elyse

Jaa. Du kan ju ringa MVC om du är orolig.

• AnniAy

Ja det behöver inte vara farligt. Är själv i v 11 och har haft bruna flytningar i en vecka nu och några blödningar men ingen smärta så tror inte att det är någon fara för dig sålänge du inte börjar blöda eller får ont. Ring gynakuten om du vill :)

• Grön elefant

Så svårt att veta säkert. I min första graviditet hade jag bruna flytningar ofta, var orolig men allt gick bra. I min andra graviditet fick jag pyttelite rött blod. Kollade upp med ultraljud och det visade sig vara ett missfall (MA). I min tredje graviditet blödde jag ingenting och det fick bra.

Du får nog avvakta lite och se om det försvinner. Om det fortsätter, prata med din barnmorska och be att få göra ultraljud.

Tror nog inte det är någon fara

• gällka88

Jag hade en blödning i vecka 7.. En liten rosafärgad flytning.. Ringde gynmott och fick komma på undersökning, allt såg fint ut! Hade en till större blödning i vecka 12 och en i vecka 19.. Varit in på gyn båda gångerna och gjort VUL... Är nu i vecka 22..
    De enda sättet att riktigt få veta är att ringa gynmott eller barnmorska (beroende på var du bor) för att få komma på undersökning...

• Mandie123

Jag ska dit för första gången om en vecka, så jag väntar å ser vad som händer fram tills dess. Jag har grov gynekologskräck så det känns inte riktigt som ett alternativ att göra ett tidigt vaginalt ultraljud. Tänkte ta ett test nästa helg som förhoppningsvis ger en indikation på hur det står till.

• CatEyes

Har varit gravid 4 ggr och har alltid haft en rosa/brun blödning ca v 7. Två första gångerna slutade det i missfall, sedan ett barn och nu är jag gravid i v 11 ( allt bra). Så det är jätte svårt att veta tyvärr.

Ett graviditetstest säger tyvärr inte så mycket. Jag plussade stark trots att graviditeten hade stannat flera veckor innan.

• aurorasmamma

Brunt blod/flytning tyder ju oftast på att de är gammalt blod. Behöver inte vara något alls. Så länge du inte har ont eller börjar blöda färskt blod så tycker jag du ska försöka glädjas åt att du är gravid och inte oroa dig. Skulle du visa sig att de är ett missfall på g så får du ta de då. Bättre att glädjas åt att du faktiskt är gravid nu, för blir de inget tråkigt så har du inte missat något pga av att du oroat dig.. Har intalat mig detta själv både denna graviditeten och förra. Haft blödningar i båda men förra resulterade i vår underbara dotter. Nu svamlade jag iväg visst, men om du känner dig orolig kan du ju alltid ringa bm och fråga henne.

• Trallallaa

Jag hade bruna flytningar från och till i ett par veckor tror jag, ganska tidigt i graviditeten. Rut vecka 7-8 kanske. Är nu i v. 27 och allt är som det ska. Tror inte att du behöver oroa dig så mycket, tycker att det verkar vara vanligt i början av en graviditet.

• maja747
    Mandie123 skrev 2015-08-17 20:54:31 följande:

Såhär är det. Jag gick in i vecka 7 i lördags. Hej å hå va glad man var för det. Tills kvällen, då det låg en liten, liten, ljusbrun, nougatfärgad flytning. Inte blödning, utan tjock flytning (ursäkta den detaljerade beskrivningen). Tänkte först att det kanske inte va så konstigt, har hört många som har blödningar under graviditeten, men tyvärr förstördes lugnet av mitt besatta googlande. Nu har jag läst både det ena å det tredje, värre scenario för varje googling, och nu känner Jag mig bara förtvivlad. Detta är första graviditeten och fick kämpa nästan ett år för plusset. Har fortfarande kvar symptomen, onda bröst och illamåendet. Dock kommer och går illamåndet men fortfarande starkt vissa gånger.

Har någon liknande erfarenheter där det gått bra?

/en orolig

Du behöver med all sannolikhet inte oroa dig så länge du inte har ont. Jag får ljusbruna flytningar efter sex (livmodertappen är känslig) och/eller om något litet blodkärl brister iom att livmodern växer. Har haft det fram till nu fram och tillbaka och min bebis mår utmärkt. Är i 11+6 idag. Min barnmorska sa att 30-50 % har detta under sin graviditet.
  • Kristallflinga

Hej! Hoppar in här jag med.. innan idag har jag inte haft en tillstymmelse till blödning. Var idag och gjorde vaginalt ultraljud och nu på kvällen har det kommit lite lite blod. Är detta normalt tro? Tänkte ringa in imon och kolla, men ville veta om någon har erfarenhet av detta?

Svar på tråden Ljus ljusbrun flytning v7, kan det gå bra ändå?