• Pallas

Vad heter hylsnyckel på engelska?

Vad heter hylsnyckel med spärrskaft på engelska?

• Svar på tråden Vad heter hylsnyckel på engelska?
  • siamesen

heter inte det box spanner?

• AHöst

Denna maste jag ju bara lagga i favoriterna!!

Ingen aning!

Fast forresten, har du en bild, for jag kankse vet om jag sag den. Kan en del saker pa engelska som jag nog aldrigt lart mig pa svenska!

• Pallas

Såhär ser spärrskaft ut: www.wareco.se/katalog/images/fsize/46911020.jpg

På skaftet sätter man en hylsa som passar på den mutter man ska dra. Med ett spärrskaft behöver man aldrig byta grepp om muttern (man drar bara fram och tillbaka, och ena vägen drar det och andra vägen "glider" det bara) som man måste göra med en fast nyckel, skiftnyckel eller en vanlig hylsnyckel om det är trångt. Mycket praktiskt!

• Pallas

Tack för svaren, det var snabbt! Är det säkert att det är spärrskaft det handlar om och inte bara vanliga hylsnycklar?

• AHöst

a ha - ja socket wrench har jag nog hort det kallas!

• Jerker Lundgren

Ratchet är ett annat ord ....

• Pallas

Ratchett, det har jag aldrig hört! Vad man lär sig nya saker hörni!

Min man frågade sin chef och jag ska åka förbi dem ikväll och låna deras set iaf

• Pallas

Tarax: Japp, jag ska byta termostat, men det var för trångt med en vanlig skiftnyckel.

• Vem där

Händigt fruntimmer må jag säga Det kommer säkert att gå finemang.

• Pallas

Tarax: tack! håll tummarna för att det är termostaten som är problemet, annars har vi inte råd att laga bilen

• Vem där

Klart det är termostaten, och så kanske man måste fylla på med lite vårluft i däcken sen ska du se att den kommer att bli som en racerbil. Jag håller alla tummar för dig

Svar på tråden Vad heter hylsnyckel på engelska?