• Anonym (Ledsen)

Deprimerad och ledsen pga snygga tjejer

Deprimerad och ledsen pga snygga tjejer, jag vet innerst inne att jag inte kommer få en snygg tjej någonsin, känns så hopplöst då ingen verkar nappa på mina förslag om en dejt... Min största dröm i livet är att få en snygg tjej, det går före allt annat. Jag är fortfarande ung men det hjälper inte. Jag var en gång eftertraktad i högstadiet av snygga tjejer men det verkar som att ingen vill ha mig numera, jag kan inte acceptera att jag aldrig kommer få en snygg tjej, funderar dagligen på självmord, men samtidigt så är jag för feg för att ta självmord. 

• Svar på tråden Deprimerad och ledsen pga snygga tjejer
  • Birgitta02
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-08-18 13:58:29 följande:

Deprimerad och ledsen pga snygga tjejer, jag vet innerst inne att jag inte kommer få en snygg tjej någonsin, känns så hopplöst då ingen verkar nappa på mina förslag om en dejt... Min största dröm i livet är att få en snygg tjej, det går före allt annat. Jag är fortfarande ung men det hjälper inte. Jag var en gång eftertraktad i högstadiet av snygga tjejer men det verkar som att ingen vill ha mig numera, jag kan inte acceptera att jag aldrig kommer få en snygg tjej, funderar dagligen på självmord, men samtidigt så är jag för feg för att ta självmord. 

Vad är en snygg tjej? Vore det inte bättre att umgås med vanliga tjejer och se vad de har för personlighet, om de är snälla och rara, vilka ambitioner de har, om de är flickvänsmaterial, om det är någon du vill presentera för dina föräldrar, nån som har något att ge i förlägningen. Du är totalblind. Ett snyggt ansikte och en vacker kropp är inget alls. Däremot de inre egenskaperna. Du får nog byta kriterier.
  • Anonym (Ledsen)
    Birgitta02 skrev 2015-08-18 14:09:00 följande:
    Vad är en snygg tjej? Vore det inte bättre att umgås med vanliga tjejer och se vad de har för personlighet, om de är snälla och rara, vilka ambitioner de har, om de är flickvänsmaterial, om det är någon du vill presentera för dina föräldrar, nån som har något att ge i förlägningen. Du är totalblind. Ett snyggt ansikte och en vacker kropp är inget alls. Däremot de inre egenskaperna. Du får nog byta kriterier.
    En snygg tjej för mig är på en skala 1-10 en 8/10... Däremot skulle jag bli överlycklig ifall det var en tjej som var 6-7/10 men samtidigt hade en super härlig personlighet. Så jag uteslutar inte dom som har bra personlighet & lite mindre snygga.
  • VanDerToffel

Det lättare sen när tonårsangsten lägger sig (antar att du inte är speciellt gammal?). Det är bara problem med "high maintenance"-brudar, sikta istället in dig på nån som du kan leva med i långa loppet. 

• Sansa Snark

Väx upp och inse att meningen med livet inte är att "få" tjejer (vad ska du ens ha henne till om du får "napp"? Framgår ej av din fråga.) Inte heller ligger ditt värde som människa i hur många eller vilka som är kära i dig, eller som du får ligga med. Det är lösningen på ditt problem.

• Birgitta02

Det finns ett ordspråk som är så otroligt sant: "Skönhet ligger i betraktarens öga". Det finns skitsnygga killar därute som är ihop med "fula" tjejer och tvärtom. När man lär känna denna "fula" människa så visar det sig att det är norra Europas underbaraste människa. Så plocka ner förväntningarna på utseende och se till att umgås och lära känna "granntjejen", du vet den där flickan man normalt inte ser. Hon kan visa sig vara din guldklimp.

• Anonym (eskort)

Det finns snygga eskorttjejer. 

• Anonym (;))
    Anonym (eskort) skrev 2015-08-18 15:06:25 följande:

Det finns snygga eskorttjejer. 

Precis. Om det är logga han vill. Men en relation?
  • Anonym (eskort)
    Anonym (;)) skrev 2015-08-18 16:55:48 följande:
    Precis. Om det är logga han vill. Men en relation?
    Eskorter kan också bli kära, eller "ställa upp" med närhet och kärlek.. 
  • Anonym (***)

Om du seriöst menar att du mår så dåligt att du har självmordstankar tycker jag att du ska kontakta hälsocentral eller ungdomsmottagning. Oavsett vad anledningen till att du mår så dåligt är! När man är deprimerad kan tankarna bli förvridna.

• Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-08-18 13:58:29 följande:

Men usch vad du är utseendefixerad...
Svar på tråden Deprimerad och ledsen pga snygga tjejer