• ErrareHumanumEstIgnoscereDivinum

Gran Canaria i vinter?

Vi var på Gran Canaria, Bahia Feliz denna sommaren och funderar på att åka tillbaka i vinter och då bo på Orquidea (vi bodde på playa feliz i somras). 

Det är dock några saker som gör att jag tvekar. Det första är vädret. Medeltemperaturen på dagen verkar ligga på 18-19 grader. Det står att poolerna ska vara uppvärmda, men inte till vilken temperatur. Jag resonerar ju så att det borde vara helt OK väder eftersom vintern är högsäsong för skandinaver på Gran Canaria, men man vill ju gärna höra från någon som faktiskt varit där under januari exempelvis.

Det andra som gör mig osäker är underhållningen. Mellan maj och oktober är Orquidea ett Thomson family resort. Det var således en hel del brittisk underhållning, både för barn och vuxna, samt en massa aktiviteter på dagen. Det var även skandinavisk underhållning, men kvällsshowerna för oss vuxna gick inte att jämföra med de brittiska. Inte bara det att britterna emellanåt hade inhyrda underhållare så som hypnotisörer, akrobater m.fl. utan deras show höll på betydligt längre. Den skandinaviska var slut redan omkring 21:50 och var endast fem av sju kvällar i veckan, de hölls även på en mindre scen med betydligt färre bord och sittplatser.

Jag hade gärna åkt tillbaka och bara sett de brittiska showerna, men hotellet är ju som sagt känt för att ha i princip bara skandinaver under vintern, varför jag  misstänker att den brittiska personalen inte arbetar. 

Har någon besökt Orquidea, Playa feliz, Tres Vidas eller Las pitas under vintern som skulle kunna svara på mina ovanstående funderingar vore jag väldigt tacksam Glad
  • Svar på tråden Gran Canaria i vinter?
  • En glad tjej

Jag firade nyår i Bahia Feliz för några år sedan. Bodde på Orquidea. Vi hade sol i stort sett hela resan men det blåste och var inte särskilt varmt. Vissa morgnar var det endast 14 grader (kl 7) så det var kyligt. Det blev varmare på dagen men det var nog inte mer än 20-21 grader.
    När det gäller underhållningen så var den superbra. När underhållningen för barn var slut hade de ofta jättebra uppträden för vuxna.
    Vattnet i poolen var kallt, jag badade en gång. Möjligt att den ena poolen var uppvärmd men den var ganska kall, skulle tippa på strax över 20 grader.
    Jag personligen tyckte Bahia Feliz var tråkigt och skulle inte vilja åka tillbaka igen.

Svar på tråden Gran Canaria i vinter?