• Elderberry

Deodorant utan aluminium som fungerar mot svettningar?

Hej! Jag är på jakt efter en deodorant som är bra mot svettningar, en utan aluminium.

Just nu är absolut torr den enda som har fungerat för mig, och jag gillar inte tanken på allt aluminium jag får i mig, men jag fortsätter ju att använda den eftersom inget annat hjälper.

Jag har hört om operationer där man tar bort svettkörtlarna, men har inte kollat närmare på det. Låter ju som en sista utväg.

Aja, tips? :)

• Svar på tråden Deodorant utan aluminium som fungerar mot svettningar?
  • Mira84

Jag tycker att ACO från apoteket är bra. O då har jag provat en del ekologiska innan som inte har funkat. Men ACOs aluminiumfria funkar bra. Bra pris oxå

• Elderberry
    Demlik skrev 2015-08-18 21:17:06 följande:
    Prova blanda kokosolja och bikarbonat
    Link:
    www.kth.se/blogs/eingvar/2014/06/gora-egen-de.../
    Jag har en deo som innehåller nån sån blandning + lite till. Fungerar super mot lukt, men gör inget mot svettningarna, tyvärr :(
    Mira84 skrev 2015-08-18 21:11:16 följande:
    Jag tycker att ACO från apoteket är bra. O då har jag provat en del ekologiska innan som inte har funkat. Men ACOs aluminiumfria funkar bra. Bra pris oxå
    kan ju prova den, lite osäker på varför den skulle vara bättre än de andra jag provat, men ja, varför inte :)

Tack för svaren!
  • LillaJag06

Jag har en deo från forever living. Aloe Vera. Riktigt bra! Den luktar inte SÅÅ gott men den är utan aluminium och håller en tor. Har använt den i snart 5 år. Dryg som bara den.

• Regnbågsfärg

Jag är en supersvettig en!
    Ta lika delar av kokosolja(kallpressad), bikarbonat och potatismjöl.
    Jag kommer aldrig använda något annat

• Giovanna
    Mira84 skrev 2015-08-18 21:11:16 följande:

Är det möjligen Apoliva du menar och inte ACO? Jag sitter och kollar på Apotekets nätbutik men har svårt att hitta den du menar. Kan du ge någon mer detaljerad info? Är den verkligen bra mot svettningar, inte bara lukt? Tack :)
  • Giovanna
    Elderberry skrev 2015-08-18 19:55:05 följande:

Hej! Jag är på jakt efter en deodorant som är bra mot svettningar, en utan aluminium.

Just nu är absolut torr den enda som har fungerat för mig, och jag gillar inte tanken på allt aluminium jag får i mig, men jag fortsätter ju att använda den eftersom inget annat hjälper.

Jag har hört om operationer där man tar bort svettkörtlarna, men har inte kollat närmare på det. Låter ju som en sista utväg.

Aja, tips? :)

Jag är själv en svettis och det mest effektiva jag provat som känns okej är de som innehåller alun, typ. Thai-stick/kristalldeo. Tyvärr inte tillräckligt bra :/ Absolut torr är det enda som funkat för mig så jag använder det till och från trotts att det sliter i mig.

Jag ska ta och testa kokosolja-bikarbonat. Ni som kör på det, ger det inte fläckar på kläderna?
  • Giovanna
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-18 22:17:21 följande:

Jag är en supersvettig en!
    Ta lika delar av kokosolja(kallpressad), bikarbonat och potatismjöl.
    Jag kommer aldrig använda något annat

Hur är det med fläckrisk på kläderna?
  • Demlik
    LillaJag06 skrev 2015-08-18 22:02:19 följande:

Jag har en deo från forever living. Aloe Vera. Riktigt bra! Den luktar inte SÅÅ gott men den är utan aluminium och håller en tor. Har använt den i snart 5 år. Dryg som bara den.

Var köper du den och vad kostar den? Hittar inte det på internet.
Svar på tråden Deodorant utan aluminium som fungerar mot svettningar?