• Anonym (Anna)

Tycker han om mig eller driver han med mig?

Jag träffar en kille sen Ca 3 månader tillbaka. Jag vet inte om jag överanalyserar allt som vanligt, eller jag kanske är rädd för att killen jag träffade innan honom var ren skit. Men han säger iaf att han tycker om mig både till mig och hans vänner. Han har berättat om mig till sina föräldrar, han är jätte snäll när vi ses och allt är just då jätte bra. Men människan kan inte höra av sig!? Ibland har det gått två veckor innan han hör av sig. Olika sms i stil med "det känns tomt utan dig" sen kan det vara tyst ytterligare en vecka och sen får jag ett sms "är allt bra med dig" eller "vad har du för dig" osv.. ibland frågar han om det är ok om han ringer mig om vi smsat lite innan, det är mest lite kallprat på telefon, lite stelt.. Sen lägger vi på och efter en stund kanske jag fått ett sms "vill du ses?" Och sen ses vi och allt är bra.

Och sen när jag ska hem igen så säger han att vi hörs "Anna" jag hör av mig så fort jag är ledig från jobb.. Och sen gör han inte det ändå? Detta har alltså hänt flertal gånger. Han har själv sagt att han är dålig på att höra av sig till folk i allmänhet, och när vi väl hörs eller ses så ber han om ursäkt för att han inte hört av sig. Men för mig innebär en ursäkt en förändring, och detta har inte skett.

Han har precis köpt nytt boende, och ibland kan han typ "skämta" om att jag ska flytta till honom, och han frågade en annan gång om jag ville följa med till Göteborg o träffa hans föräldrar, men det blev aldrig heller av för han hörde aldrig av sig. Han säger till mig att jag är så hemlig när vi ses, att han inte kan läsa av mig. Men att han blir lugn av att vara med mig att han får sinnesro, att han inte känt så förut. Då sa jag "men det är väl skönt att känna så" han svara att ja det är det nog Ibland, men jag brukar inte känna såhär"

Min fråga är om han ens är intresserad av mig eller om han tycker om mig, vad tror ni? Eller är han bara med mig som ett tidsfördriv och "leker" lite med mig?

Kan säga att jag ifrågasatt han en gång på sms om han ens var intresserad av att ses längre eftersom han inte hört av sig, då ringde han upp och sa att så inte var fallet och att han haft mycket med jobb och bostad osv och sen sågs vi dagen därpå. Och ja nu har det gått ytterligare 10 dagar sen vi sågs, och han lovade att höra av sig till helgen då han var ledig, men har inte hört ett ljud ifrån honom.

Dagen efter att vi sågs senast fick jag ett sms "det är svårt att sova utan dig bredvid mig" jag svara med nåt i samma stil. Men fick aldrig något svar tillbaka.

• Svar på tråden Tycker han om mig eller driver han med mig?
  • Anonym (Anna)

Ingen som har erfarenhet av den här typen av kille?

• Dixie

är det alltid han som hör av sig!? 
    eller ringer du också? 

Anonym (Anna) skrev 2015-08-18 22:52:24 följande:

Och ja nu har det gått ytterligare 10 dagar sen vi sågs, och han lovade att höra av sig till helgen då han var ledig, men har inte hört ett ljud ifrån honom.

under dessa 10 dagar, har du hört av dig till honom? 
  • Anonym (Samma)

Jo då, har hållt på att träffa en kille på det där sättet i över ett år. Fast vi träffas mycket i typ två-tre veckor sen hörs vi inte på typ lika lång tid och sen ses vi igen osv och så fortsätter det igen och igen. Varför?? Ingen aning men han vet iaf att jag vill ha honom men förmodligen blir man väll bara utnyttjad för sex eller nått, vet ej? Blir bara knasigt när dom säger att man ska hitta på "parupplevelser" och att iaf "min"kille säger och visar att han tycker om mig men sen bara går upp i rök.

• Anonym (J)

Har du frågat honom om du betyder mågot för honom? Gör det om du vill ha en seriös relation med honom. Säg också att du blir osäker på om det är något mellan er eftersom han aldrig hör av sig. Du ska ju inte acceptera att det går 2 veckor mellan han hör av sig till dig. Då verkar han ju inte särskilt intresserad o kanske tom har flera på gång samtidigt.

• Anonym (Anna)
    Dixie skrev 2015-08-18 23:20:31 följande:

är det alltid han som hör av sig!? 

eller ringer du också? 

under dessa 10 dagar, har du hört av dig till honom? 

nej det har jag inte gjort. Dels för att han sa att han skulle höra av sig när han fick tid/ledig från jobb och sen tänkte jag se hur lång tid han låter det gå innan han hör av sig självmant.

Han har till och med sagt att hsn tycker det är oattraktivt med tjejer hör av sig när man börjar träffats, att han vill ha en utmaning typ. Sen sa jag "är jag för på?" Han svara " nej verkligen inte, dig tycker jag om, du får ringa mig och komma hit precis när du vill det vet du"
  • Anonym (Anna)
    Anonym (J) skrev 2015-08-18 23:27:52 följande:

Har du frågat honom om du betyder mågot för honom? Gör det om du vill ha en seriös relation med honom. Säg också att du blir osäker på om det är något mellan er eftersom han aldrig hör av sig. Du ska ju inte acceptera att det går 2 veckor mellan han hör av sig till dig. Då verkar han ju inte särskilt intresserad o kanske tom har flera på gång samtidigt.

jag har aldrig frågat. Han har sagt rakt ut att han tycker väldigt mycket om mig osv.. Jag frågade han om han träffa någon annan.. Han blev helt paff, och bara nej jag tycker ju om dig, vad tror du om mig egentligen? sen frågade han om jag träffa någon annan, då sa jag självklart inte. Sen var det inget mer med det. Antingen får jag lita på honom eller så får jag tro att allt han säger är lögn..

Jag hörde när han pratade i telefon med sin mamma för jag satt bredvid.. Och då frågade hon "hur går det med Anna då" och då skratta vi båda två när han förstod att jag hörde. Men allvarligt berättar man om någon tjej för sina föräldrar om man inte är intresserad?
  • Anonym (Konstigt)

Låter lite konstigt..

Finns det någon uppenbar "hake"? Har du barn ex?

• Anonym (Anna)
    Anonym (Konstigt) skrev 2015-08-18 23:50:58 följande:

Låter lite konstigt..

Finns det någon uppenbar "hake"? Har du barn ex?

nej jag har inte barn
  • Anonym (J)

Tror du ts ska fundera över om du vill ha det så här. Eller träffa en annan man om du vill ha ett vanligt seriöst förhållande. Fundera på det. En del människor passar det att ha det så här.

• Anonym (Hm)

Om han säger att han aldrig känt såhär för någon förrut som han gör för dig så kanske det skrämmer honom?

• Anonym (Zc)
    Anonym (Anna) skrev 2015-08-18 23:30:23 följande:

nej det har jag inte gjort. Dels för att han sa att han skulle höra av sig när han fick tid/ledig från jobb och sen tänkte jag se hur lång tid han låter det gå innan han hör av sig självmant.

Han har till och med sagt att hsn tycker det är oattraktivt med tjejer hör av sig när man börjar träffats, att han vill ha en utmaning typ. Sen sa jag "är jag för på?" Han svara " nej verkligen inte, dig tycker jag om, du får ringa mig och komma hit precis när du vill det vet du"

Låt dig inte styras av vad han tycker. Han vill ha en utmaning, men vill du ha det så här då? Det är ju inte han som ska definiera hur erat ska vara. Låter mest som att han vill hålla dig "varm" på sina egna villkor.

Sätt en tidsgräns för hur länge du kan tänka dig stå ut med att ha det så här, tycker jag.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Zc) skrev 2015-08-19 09:21:42 följande:

Låt dig inte styras av vad han tycker. Han vill ha en utmaning, men vill du ha det så här då? Det är ju inte han som ska definiera hur erat ska vara. Låter mest som att han vill hålla dig "varm" på sina egna villkor.

Sätt en tidsgräns för hur länge du kan tänka dig stå ut med att ha det så här, tycker jag.

jag ska säga vad jag tycker nästa gång han hör av sig(om han nu gör det) vem vet han kanske är blyg, rädd för att vara för på, rädd för sina egna känslor eller helt enkelt bara dålig på att höra av sig i allmänhet som han själv har sagt. Han kanske testar mig och kollar hur länge jag ska tolerera det? Han kanske mår dåligt över något, det är många frågetecken men ett svar lär jsg aldrig få om jag inte frågar. Jag är bara rädd för att låta desperat, men det kan ju inte gå mer än åt helvete.

Det som förvånar mig är att han har träffat bekanta till mig ute och sagt till dom att vi träffas och att han tycker om mig osv.. När han var utomlands så fick jag ett gulligt sms om att allt var bra och att han tänkte på mig osv.. Känns så konstigt alltihop.
  • Anonym (Zc)

Ja vem vet, han kanske bara väntar på lite mer respons från din sida också? Om han hör av sig igen tycker jag du ska säga nåt, fråga vad nån menar o tänker kan man göra på ett lugnt sätt utan att låta desperat för det. Men inga ledande frågor, tycker jag. Var bara tydlig med att du inte vill behandlas hur som helst.

Svar på tråden Tycker han om mig eller driver han med mig?