• Mikko

Antidepressiva?

Jag är en tjej på sexton år som mår otroligt dåligt i perioder. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det går inte att prata med min mamma, för att jag vet inte vad som är fel eller varför jag mår som jag gör. Hon tycker att jag ska prata med en psykolog, men jag har redan haft två och de har inte kunnat hjälpa mig.

Jag har berättat att jag mår dåligt, och ena gången slutade det med att jag blev missuppfattad och att socialtjänsten kom in i bilden, och andra gången slutade min psykolog för att hon gick i pension. Nu ska jag få en tredje, och jag känner att jag bara vill kunna fungera.

Jag har humörsvängningar som är utöver det normala (skrämmer mig själv) och jag känner en stor klump i magen. Jag har mått värre, men jag har mått dåligt till och från sedan jag var 6 år, och jag vill inget hellre än att må bra. Jag bråkar eller tjafsar med min mamma varje dag om mitt beteende, och jag tror att det kanske skulle löna sig att "knapra piller " som min mamma säger.

Hon är emot antidepressiva för att "jag är bara sexton år", men även hon börjar fundera då hon utrycker det som att jag och mitt beteende får henne att må dåligt själv. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. kan även till ägga att jag har Aspergers syndrom. Blev diagnosticerad för drygt 10 månader sedan.

• Svar på tråden Antidepressiva?
  • Ilo

Jag har som du mått dåligt i långa perioder, men jag sökte aldrig hjälp förens för några år sedan och jag är nu 32. Sök hjälp, kräv hjälp. Man är faktiskt värd att må bra om det finns möjlighet till det. Pillersort 1, 2 eller 3 kanske inte hjälper dig men någonstans finns hjälp... Har du fått bra info och råd med din diagnos?

Svar på tråden Antidepressiva?