• Sen

5:2 metoden, alla ni som lyckats

Är det någon här som provat på 5:2 metoden?

Isåfall vill jag ha svar på 3 frågor

1: hur mycket gick du ner?

2: hur lång tid tog det?

3: har du hållit vikten?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden 5:2 metoden, alla ni som lyckats
  • Anonym (jobbarpådet)

Jag har ätit 5:2 nästan 10 månader, med några avbrott. Jag har gått ner nästan 30 kg nu. Inte riktigt ett kg i veckan, men jag är nöjd ändå, och jag fortsätter.

När jag når min målvikt kommer jag fortsätta med 1 fastedag i veckan för att hålla vikten och få de övriga bra effekterna av fasta.

• Anonym (Suveränt)

Hållt på med 5:2 sen innan jul ungehär( har varit nåt litet uppehåll) och jag har gått ner 28 kilo nu det är så jäkla bra. Enkelt att följa och jag mår bra av det. Ett extra plus är att sötsuget har nästan helt försvunnit och jag var en helt galen gottegris innan. Har en bra bit kvar men ser inte att de ska vara några problem att fortsätta. Om man bortser från dom första veckorna man tappar ju alltid mest då så ligger jag också på ungefär ett kilo i veckan. Känner att sötsuget har kommit tillbaka lite nu men det är väl för att jag försöker sluta röka också

• Mrs Green

Jag har bara hållit på i 4,5 månad och gått ner knappt 17 kg (har lika mycket kvar) så jag har svårt att svara redan... Men det känns bra och jag tror inte jag kommer ha några problem att fortsätta ett tag till. Jag har verkligen vant mig vid att ära mindre portioner, vilket var mitt stora problem tidigare. Så det känns som det kommer hålla.

• Sen

Vad roligt att läsa. Och vad duktiga ni är.

Jag är den som vill se resultat snabbt hmm undrar om detta är något för mig då ?

• Anonym (Suveränt)

Jag styrketränar tre dagar i veckan. Lägger inte träning på fastedagarna

• Sen

1 kg i veckan är ju super bra. Vad åt du de dagar du ej fastade ? Hur många kalc på dag då ?

Anonym (Suveränt) skrev 2015-08-21 01:27:44 följande:

Hållt på med 5:2 sen innan jul ungehär( har varit nåt litet uppehåll) och jag har gått ner 28 kilo nu det är så jäkla bra. Enkelt att följa och jag mår bra av det. Ett extra plus är att sötsuget har nästan helt försvunnit och jag var en helt galen gottegris innan. Har en bra bit kvar men ser inte att de ska vara några problem att fortsätta. Om man bortser från dom första veckorna man tappar ju alltid mest då så ligger jag också på ungefär ett kilo i veckan. Känner att sötsuget har kommit tillbaka lite nu men det är väl för att jag försöker sluta röka också

• Sen

1 kg i veckan är ju super bra. Vad åt du de dagar du ej fastade ? Hur många kalc på dag då ?

Anonym (Suveränt) skrev 2015-08-21 01:27:44 följande:

• Anonym (Suveränt)

Jag har lite problem med att komma upp i rätt mängd kalorier dom vanliga dagarna men försöker i alla fall komma upp i 1600-1800. Äter vanlig mat 4 dagar fastar 2 dagar o sen har jag 1 äter va ja vill dag

Tex väger mig lördag morgon så har jag lördagen som fridag

• Sen

Starkt av dig verkligen.

Men 1500klc ska man väl äta de vanliga dagar för en kvinna iallafall .

Kan skriva ett ex på vad du äter på fast dagarna ? ????

Anonym (Suveränt) skrev 2015-08-26 13:10:44 följande:

Jag har lite problem med att komma upp i rätt mängd kalorier dom vanliga dagarna men försöker i alla fall komma upp i 1600-1800. Äter vanlig mat 4 dagar fastar 2 dagar o sen har jag 1 äter va ja vill dag

Tex väger mig lördag morgon så har jag lördagen som fridag

• Anonym (Suveränt)

Beror ju lite på vad man gör enligt lifesum så ska jag äta 2100 nånting dom vanliga dagarna. På fastedagarna äter jag mest kvarg med bär och chiafrön för jag är lite lat haha men annars så är varma koppen ett bra alternativ. kycklingfilé och sallad, rökt lax, ägg är också bra. Satsar på mest protein för det mättar mer per kalori tycker i alla fall jag. Och vatten vatten vatten du måste dricka mer fastedagarna

Du kan hitta många bra 5:2 recept på nätet om du vill ha mer matigt

• Sen

Tack????

Ja drickandet är jag verkligen dålig på alla dagar

• Aniiee
    Sen skrev 2015-08-26 15:07:49 följande:

Starkt av dig verkligen.

Men 1500klc ska man väl äta de vanliga dagar för en kvinna iallafall .

Kan skriva ett ex på vad du äter på fast dagarna ? ????

Det beror på hur lång du är, vad du väger och hur aktiv du är. 1500 kcal är verkligen inte någon slags sanning, inte ens för mig som är jätteliten och för tillfället i princip helt stillasittande. Jag är 160 cm lång, väger 43 kg (20 kg för lite nästan, för mig, 10 kg för lite enligt BMI, men jag är ursäktad....) och bör äta ca 1200 kcal om dagen för att inte gå ner ännu mer. Förut vägde jag 60-62 kg, rörde mig mycket, styrketränade ganska tungt och behövde äta 2244 kcal för att varken gå upp eller ned i vikt. Om jag hade varit "normalviktigt (mitt på bmi:t) och fått medelsvensson-motion så hade mitt kcalbehov varit 1700 kcal, lite drygt.

Dagens lektion.... =P

Och jag är en liten tanig figur som man kan blåsa omkull som vargen blåser omkull första grisens hus......

Jag har inte använt mig av 5:2 för att gå ned i vikt, men min syster gör det. Det går bra för henne.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Sen

Ok ja det är sant det du säger är mycket inviduellt.

Hur mycket har din syster gått ner då och hur lång tid ? ????

Aniiee skrev 2015-08-26 16:50:12 följande:

Det beror på hur lång du är, vad du väger och hur aktiv du är. 1500 kcal är verkligen inte någon slags sanning, inte ens för mig som är jätteliten och för tillfället i princip helt stillasittande. Jag är 160 cm lång, väger 43 kg (20 kg för lite nästan, för mig, 10 kg för lite enligt BMI, men jag är ursäktad....) och bör äta ca 1200 kcal om dagen för att inte gå ner ännu mer. Förut vägde jag 60-62 kg, rörde mig mycket, styrketränade ganska tungt och behövde äta 2244 kcal för att varken gå upp eller ned i vikt. Om jag hade varit "normalviktigt (mitt på bmi:t) och fått medelsvensson-motion så hade mitt kcalbehov varit 1700 kcal, lite drygt.

Dagens lektion.... =P

Och jag är en liten tanig figur som man kan blåsa omkull som vargen blåser omkull första grisens hus......

Jag har inte använt mig av 5:2 för att gå ned i vikt, men min syster gör det. Det går bra för henne.

• Sen

Tack behövs nog ????

Anonym (Suveränt) skrev 2015-08-26 16:21:06 följande:

Lycka till

Svar på tråden 5:2 metoden, alla ni som lyckats