• Anonym (wtf)

Samma partner i 3,5 år, plötsligt har jag Klamydia!?

Precis innan vi träffades hade i alla fall jag testat mig. Nu har jag haft problem med att kissa i flera veckor och tester visade att det inte var UVI så jag fick lämna prov för klamydia trots att jag var tvärsäker på att det inte kunde vara det.

Idag ringer dom och säger att det ÄR klamydia. Jag har inte varit någon annan stans och jag är säker på att min partner inte heller varit det. Är jag naiv om jag tror att det kan ligga latent så länge?

• Svar på tråden Samma partner i 3,5 år, plötsligt har jag Klamydia!?
  • Melinoe

Vad jag vet så kan det ligga latent i flera år, är inte hundra men det är vad jag har hört iallafall. Sedan så finns det vissa som påstår att du kan få det av offentliga toaletter..

Men det är mer troligt att din partner varit med någon annan, tyvärr. Har han testat sig efter du fick veta?

• taquine

Ledsen att säga det men din partner har varit otrogen, att tro något annat är ju bara naivt. Sorry TS .
    Och om du testade dig innan du träffade din kille borde det ju ha visat positivt då också om det skulle legat latent.

Goodness me
  • Anonym (Mjo)

Det enda jag kan komma på förutom att din partner skulle varit otrogen är...
    Hade HAN testat sig när ni träffades? För isf kan du ha fått det av honom för länge sedan.
    När du testade dig.. Hade du haft oskyddat sex med någon för mindre än 1-2v sedan innan du testade dig? Testar man sig för tidigt så hinner ev sjukdomar inte "bryta ut" och syns därför inte på testen..

• Anonym (wtf)

Vi pratade om det precis när jag hade lämnat provet och han sa att han testade sig innan vi träffades men han minns inte exakt om han var med någon imellan det och mig.

Han är den mest lojala person jag känner så jag har så svårt att föreställa mig att han har gjort nåt sånt. Men såklart så börjar man ju undra för jag vet ju att JAG inte gjort nåt. 

Fy fan vad det här suger!

• tompan88
    Anonym (wtf) skrev 2015-08-19 10:44:55 följande:

Precis innan vi träffades hade i alla fall jag testat mig. Nu har jag haft problem med att kissa i flera veckor och tester visade att det inte var UVI så jag fick lämna prov för klamydia trots att jag var tvärsäker på att det inte kunde vara det.

Idag ringer dom och säger att det ÄR klamydia. Jag har inte varit någon annan stans och jag är säker på att min partner inte heller varit det. Är jag naiv om jag tror att det kan ligga latent så länge?

Kan väl ligga latent? Googla vet jag.....
  • Anonym (Mjo)
    tompan88 skrev 2015-08-19 11:28:27 följande:
    Kan väl ligga latent? Googla vet jag.....
    Även om det ligger latent i kroppen så både smittar det och går att se på tester..
  • uska81

Latent kan det inte ligga men du kan ha haft det i flera år för vissa får inga symptom. Samma sak med din kille....

• Anonym (Mjo)
    uska81 skrev 2015-08-19 11:38:37 följande:

Latent kan det inte ligga men du kan ha haft det i flera år för vissa får inga symptom. Samma sak med din kille....

Fast, det står ju på olika vårdsidor att det kan ligga "latent" utan symptom.. Sen brukar ju inte klamydia ha mycket symptom men...
  • Anonym (wtf)

Så med andra ord är det möjligt att han hade det när vi träffades och att han smittat mig men att jag inte fått symptom förrän nu?

• Anonym (Mjo)
    Anonym (wtf) skrev 2015-08-19 11:48:36 följande:

Så med andra ord är det möjligt att han hade det när vi träffades och att han smittat mig men att jag inte fått symptom förrän nu?

Jo.. Men han sade ju att han testat sig.. Men visst, om han hade någon emellan där..
Svar på tråden Samma partner i 3,5 år, plötsligt har jag Klamydia!?