• scrapparlotta

Tips på smaksättning på glass?

Ska göra egen glass. ..sån med vispad grädde och caramallicerad (felstavat säkert.. ) mjölk. Men så ska jag smaksätta dessa...en ska vara med daim och en med nutella. Men jag vill ha tips på mer....vad har ni smaksatt eran glass med?

Och hur mycket nutella ska jag ha i tror ni? Får inte vara för lite men inte för mycket heller...

• Svar på tråden Tips på smaksättning på glass?
  • Frontline

Har gjort en med mixad chokladkaka jag tog en schweizernöt men det går ju ta vad man vill.
    I en hade jag hemgjord jordgubbssylt går ju prova med vilken sylt som helst.
    Gjorde en med minimaränger och chokladsås, hällde i ett lager glass sen på med maränger och chokladsås sen mer glass och gjorde så 3-4 gånger.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • scrapparlotta
    Frontline skrev 2015-08-20 07:51:57 följande:

Har gjort en med mixad chokladkaka jag tog en schweizernöt men det går ju ta vad man vill.

I en hade jag hemgjord jordgubbssylt går ju prova med vilken sylt som helst.

Gjorde en med minimaränger och chokladsås, hällde i ett lager glass sen på med maränger och chokladsås sen mer glass och gjorde så 3-4 gånger.

Tack för tipsen. ... tänkte göra minimaränger och ha bredvid ... som tillbehör ?
  • Ann Nelly

Till min makes "gubb-middag" gjorde jag med hackad mörk choklad och grovhackade jordnötter.

Jag har även smält mörk choklad som fått svalna och så har jag blandat i det i smeten så det blev chokladglass, den varianten är min personliga favorit.

Jag har även haft hackad choklad och mini-marsmallows. Sonens favorit förstås.

Annars har jag bara i en urskrapad vaniljstång så det blir vaniljglass, då kan man ha vilka tillbehör som helst. Som bär eller chokladsås etc.

Svar på tråden Tips på smaksättning på glass?