• RAM77

Cytotec efter ma, blödningen kommer inte igång!

Jag fick cytotec igår kl 7:30 efter ett bekräftat ma i V8+0, fostret hade slutat växa i v7+0. Jag fick mensvärk efter någon timme och började blöda vid 14-tiden. Hade ont till kl 20 på kvällen sedan avtog smärtan. Nu har jag inte ont alls samt blödningen har avstannat, blöder som en lättare mens. Det har inte kommit några klumpar över huvudtaget så jag förstår ju att detta inte är klart ! Har ringt KK som säger, rör på dig, vilket jag gjorde hela kvällen samt nu på morgonen, inget händer! Återkom om ett par dygn om det inte kommer igång! Blir så frustrerad, vill bara ha det överstökat, gå och vänta på smärta och blod känns inget vidare, det var ju det jag ville slippa!

Någon som varit med om samma, vad gjorde ni, hur gick det?

• Svar på tråden Cytotec efter ma, blödningen kommer inte igång!
  • Jag är bara jag

Det är inte ovanligt alls. För 40% funkar inte en omgång. Jag fick ta 2 omgångar innan det funkade, men då funkade det med besked...

• RAM77
    Jag är bara jag skrev 2015-08-20 16:30:23 följande:

Det är inte ovanligt alls. För 40% funkar inte en omgång. Jag fick ta 2 omgångar innan det funkade, men då funkade det med besked...

Tack för svar! Efter hur lång tid fick du omgång 2? Det är det jag är lite rädd för att jag ska blöda enormt mycket och få väldigt ont!
  • Jag är bara jag

En vecka senare,hände inget på b.b så jag åkte hem (första svängen var på förlossningen,gissa om det var olämpligt båda två!) så jag åkte hem. På hemvägen började jag blöda. Jag var dock längre "gången" fast fostret dött v.7 för mig med så jag tror det var därför jag blödde så hysteriskt och hade så jävulusiskt ont-allt annat hade ju byggts upp till v.10+6. Hoppas du klarar dig lindrigare! Beklagar verkligen alla som måste råka ut för det här...

• RAM77
    Jag är bara jag skrev 2015-08-20 20:04:44 följande:

En vecka senare,hände inget på b.b så jag åkte hem (första svängen var på förlossningen,gissa om det var olämpligt båda två!) så jag åkte hem. På hemvägen började jag blöda. Jag var dock längre "gången" fast fostret dött v.7 för mig med så jag tror det var därför jag blödde så hysteriskt och hade så jävulusiskt ont-allt annat hade ju byggts upp till v.10+6. Hoppas du klarar dig lindrigare! Beklagar verkligen alla som måste råka ut för det här...

Tack igen! Får se vad de säger på lördag, om det blir en ny omgång cytotec eller avvakta ännu längre. Än har inget hänt iaf.
Svar på tråden Cytotec efter ma, blödningen kommer inte igång!