Anonym (Hårdingen) skrev 2015-08-20 12:51:43 följande:
Kan egenskaperna förändras över tid, förutom av barnafödande? Jag var 23 när exet började klaga, vi hade varit ihop i 6 år då. Det är därför jag funderar på om det var en undanflykt. Dumma frågor kanske men jag är tacksam för svar och ber om ursäkt för att jag till en början avfärdade dig som alltför generell...
Ja saker kan förändrar över tid även utan barnafödande. Det är muskler och alla muskler behöver underhållas om man säger så, sen om man gör det genom onani och orgasmer eller använder knipkulor, helt enkelt tränar dem aktivt. Knipkulor är bra för alla kvinnor även om man inte fött barn, en bra muskulatur förebygger eventuella framtida inkontinensproblem. Vilket ju kan vara skitbra att slippa tänker jag.
Sen så känns underlivet olika för många beroende på vart i menscykeln man befinner sig precis som du är inne på i din TS, hur dessa ter sig och känns varierar nog rätt frisk mellan individer, samma sak hur man upplever dem alls. Jag känner stor skillnad på mig, på hur känsligheten är osv, sen kanske andra inte alls uppfattar det likadant som jag känner, det vågar jag inte svara på,, har heller aldrig forskat i det för jag har aldrig sett det som ett problem.
Bristande muskulatur och att inte veta hur musklerna fungerar är däremot ett problem. Det är alltid bra att vara medveten om hur kroppen fungerar, tycker jag i vart fall.
Är din kille väldigt grov? Alltså hans kön?
Jag frågar mest för att jag själv tycker grova kukar är jobbiga och sabbar till min muskulatur oavsett hur de själva upplever insidan av mig.