• EmmaR

Någon som rest till Mexiko gravid i v.24-25?

Hej

Jag och min gifte oss i somras och sparade 2 veckors semester till vintern för att kunna åka på en bröllopsresa under vintern. 

Då många bekanta haft problem med att bli gravida bestämde vi oss för att sluta skydda oss redan innan vigseln. Det visade sig att det inte skulle ta lång tid utan vi blev gravida på en gång. 

Nu till mitt huvudbry. Vi har prelbokat en resa till Mexiko i nov-dec då jag kommer befinna mig i ca vecka 24-25. Var helt lugn med tanken på att resa dit under den tiden fram tills att en vän till mig började förklara hur dumt hon tyckte det var.

Är medveten om att man ska kolla upp med försäkringsbolag hur det ställer sig till det hela, att man ska tänka på vad man äter, ha stödstrumpor på flyget samt röra sig mycket under flygningen osv.

Men vännens kommentarer fick oron att sprida sig och nu känner jag mig så osäker. Endast 2 dagar kvar tills "handpenningen" skall vara betald.

Har någon av er rest till Mexiko när ni var gravida? Eller kanske till något annat tropiskt land? Behöver lite hjälp till att lugna tankarna eller att inse att jag är ute och cyklar. 

Svar på tråden Någon som rest till Mexiko gravid i v.24-25?