• Sofieh83

IVF 2015

Hej! Efter att väntat hela sommaren på att få starta våran IVF behandling så var vi på sjukhuset igår i Linköping och fick då reda på att vi ska ja den korta behandlingen, så nu är det bara att vänta på mens och starta med sprutorna! Hoppas nu verkligen att allt ska gå bra!

• Svar på tråden IVF 2015
  • zazza87

Min sambo och jag har försökt i snart 18 månader och ingenting har hänt.

Har läst mycket att ägglossning ska infalla 10-12 dagar, standard för oss kvinnor men jag under dessa 18 månader har jag lyckats pricka ägglossning en gång men inget barn då.

Efter det har jag tagit ÄL-test 10 dagar efter mens i sju dagar i rad men inget glad gubbe. 

Sambon och jag bor i Norge, besökte gynekolog i våras och hon sa att vi skulle försöka till September nu och det har vi gjort men inget barn. Nu har vi fått tid hos vår läkare som sedan ska skicka oss vidare till en IVF klinik i den stad i Norge där vi bor.

Jag har ätit folsyra, två tabletter morgon i 3-4 månader och killen äter 50mg zink och två folsyra varje morgon.

Blir inte intressant att se vart detta slutar. Har förresten mens nu, den började igår. Den är slut på Fredag tror jag, så nästa Fredag, en vecka efter avslutad mens då ska jag ta ÄL-test sju dagar i rad och se om det dyker upp en smilegubbe på testet.

• Sofieh83
    zazza87 skrev 2015-09-02 19:49:42 följande:

Har läst mycket att ägglossning ska infalla 10-12 dagar, standard för oss kvinnor men jag under dessa 18 månader har jag lyckats pricka ägglossning en gång men inget barn då.

Efter det har jag tagit ÄL-test 10 dagar efter mens i sju dagar i rad men inget glad gubbe. 

Sambon och jag bor i Norge, besökte gynekolog i våras och hon sa att vi skulle försöka till September nu och det har vi gjort men inget barn. Nu har vi fått tid hos vår läkare som sedan ska skicka oss vidare till en IVF klinik i den stad i Norge där vi bor.

Jag har ätit folsyra, två tabletter morgon i 3-4 månader och killen äter 50mg zink och två folsyra varje morgon.

Blir inte intressant att se vart detta slutar. Har förresten mens nu, den började igår. Den är slut på Fredag tror jag, så nästa Fredag, en vecka efter avslutad mens då ska jag ta ÄL-test sju dagar i rad och se om det dyker upp en smilegubbe på testet.

Hej! Jag och min sambo har också försökt jättelänge! Jag hade väldigt sen ägglossning ungefär 14 dagar efter mens! Tyvärr så tog det sig inte även fast jag kunde se på Stickan att jag hade ägglossning! Vi har nu påbörjat IVF behandling, så jag har tagit sprutor i 7 dagar och var inne på ultraljud igår! Tyvärr så hade mina äggblåsor inte växt till sig så bra så min dos blev höjd och ska in igen på måndag för nytt ultraljud!

Hoppas det kommer gå bra för er och att ni kan starta en utredning, det känns skönt när man kan få hjälp när man försökt så länge själva!
  • malre
    zazza87 skrev 2015-09-02 19:49:42 följande:

Hej
    Om du har börjat ta äl test 10 dagar efter att din mens var slut så kan du ha missat det. Har du normalt långa cyklar (28-32 dagar)?
    Om du har en cykel på exempelvis 28 dagar och du börjar testa 10 dagar efter mens, så har du nog missat stegringen på din äl.
    Men om du börjar testa 10 dagar efter din första mens dag så har du bättre chans att hitta äl.
    Men även om man prickat in äl så är det inte så att man måste bli gravid för det.... Tyvärr, jag önskar också att det vore så enkelt  men det är det inte.

Hopaps du får snart din glada gubbe och en graviditet
Svar på tråden IVF 2015