• teessii

Pojke eller flicka? BILD

Om man ska döma av formen på min gravidmage, är det en pojke eller flicka? Är gravid i v. 18 på bilden. :)

• Svar på tråden Pojke eller flicka? BILD
  • Anonym (Mjo)

Det finns inga vetenskapliga belägg för pojk/flickmage.. Det är bara gammal skrock tyvärr. :)

• viseversa

Eftersom det bara är skitsnack att man kan se på magens form vad barnet har för kön är det omöjligt att svara på. Tänk att det finns folk som faktiskt tror på detta dravvel fortfarande!

• teessii
    Anonym (Mjo) skrev 2015-08-22 12:06:27 följande:

Det finns inga vetenskapliga belägg för pojk/flickmage.. Det är bara gammal skrock tyvärr. :)

Ja det vet väl jag också.. jag vill bara se vad folk tror skrockmässigt ;)
  • teessii
    viseversa skrev 2015-08-22 12:10:05 följande:

Eftersom det bara är skitsnack att man kan se på magens form vad barnet har för kön är det omöjligt att svara på. Tänk att det finns folk som faktiskt tror på detta dravvel fortfarande!

En kul grej bara, tror inte på det till 100% ;)
  • emeliess

OM man nu hade kunnat se kön huruvida magen är spetsig eller rund, så tycker jag din mage är alldeles för liten då den inte fått någon speciell form än.

• Anonym (Mjo)
    emeliess skrev 2015-08-22 12:29:40 följande:

OM man nu hade kunnat se kön huruvida magen är spetsig eller rund, så tycker jag din mage är alldeles för liten då den inte fått någon speciell form än.

Precis.. Samt att man även behöver se framifrån.
  • siamgaro

Till mig säger alla att jag har en "pojkmage" men jag vet inte vad det beror på. Däremot är det en flicka enligt ultraljud. :)

• natalia89
    emeliess skrev 2015-08-22 12:29:40 följande:

Håller med där... Din mage har inte fått en form än... Inte på långa vägar. Du har väl haft/ska ha rul väldigt snart?
Svar på tråden Pojke eller flicka? BILD