• Anonym (TS)

Hur säga nej till dejt till någon jag faktiskt har uppmuntrat?

Jag har pratat med en kille i en vecka ungefär. Vi har chattat många timmar om dagen och allt har gått väldigt snabbt.

Jag hade inte räknat med att träffa någon så snabbt, utan ville egentligen ta det lite lugnt men båda sveptes med för att vi klickade så bra. Nu vill han ses nästa vecka och dum som jag var sa jag att jag ville (och jag vill ju egentligen men är inte redo).

Hur ska jag förklara för honom att det gick för snabbt och att jag "ändrat" mig? Känner mig skitdum som lät det gå så långt... Men tycker verkligen om honom så kunde inte låta bli. Vill absolut inte att han ska bli sårad.

• Svar på tråden Hur säga nej till dejt till någon jag faktiskt har uppmuntrat?
  • j a d e

Det är väl inte speciellt komplicerat. Du säger som det är. Du känner att det gått för fort och behöver ta det lite lugnare.

• Anonym (TS)
    j a d e skrev 2015-08-22 12:13:36 följande:

Det är väl inte speciellt komplicerat. Du säger som det är. Du känner att det gått för fort och behöver ta det lite lugnare.

Har du något tips på hur jag ska formulera mig? Han frågade nu när jag har tid att ses.
  • Anonym (TS)

Han pratar ofta om saker han vill visa osv när vi ses. Vet inte vad jag ska säga :( får lite panik.

• Gunilla1957

Du ska inte helt enkelt ta och träffa honom då? Det kan ju vara skönt att ha setts en gång i verkligheten, för då vet man ju på riktigt om man har intresse för någon eller inte. När det bara är "chatt" är det ju lätt att man målar upp en bild som sedan inte stämmer.

Men såklart att du ska avboka om du inte är redo. Då kan du säga "Förlåt men kan vi vänta lite längre med att ses? Jag vill fortfarande gärna träffa dig men jag har det lite stressigt veckan som kommer"

• Anonym (Svar)

Varför är du inte redo?

• Anonym (H)

Träffas för en promenad. Är lagom avkopplat. Och när promenaden är slut så. Åker ni hem på varsitt håll. Och du får chans att tänka efter. Det är en bra idé.

• Anonym (TS)
    Gunilla1957 skrev 2015-08-22 12:42:11 följande:

Du ska inte helt enkelt ta och träffa honom då? Det kan ju vara skönt att ha setts en gång i verkligheten, för då vet man ju på riktigt om man har intresse för någon eller inte. När det bara är "chatt" är det ju lätt att man målar upp en bild som sedan inte stämmer.

Men såklart att du ska avboka om du inte är redo. Då kan du säga "Förlåt men kan vi vänta lite längre med att ses? Jag vill fortfarande gärna träffa dig men jag har det lite stressigt veckan som kommer"

Jo egentligen vill jag ju gärna träffa honom men jag har ganska nyligen kommit ut ur ett förhållande och känner att jag behöver lite tid för mig själv och läka osv. Tack för ditt tips, kommer nog skriva så... Fast vill få fram att jag egentligen vill träffa honom men att jag inte vet om jag är redo än. Men är så dålig på att uttrycka mig själv. Vill liksom inte lova något...
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar) skrev 2015-08-22 12:44:35 följande:

Varför är du inte redo?

Har ganska nyligen avslutat ett förhållande som inte slutade så bra.
  • Gunilla1957
    Anonym (TS) skrev 2015-08-22 12:45:06 följande:
    Jo egentligen vill jag ju gärna träffa honom men jag har ganska nyligen kommit ut ur ett förhållande och känner att jag behöver lite tid för mig själv och läka osv. Tack för ditt tips, kommer nog skriva så... Fast vill få fram att jag egentligen vill träffa honom men att jag inte vet om jag är redo än. Men är så dålig på att uttrycka mig själv. Vill liksom inte lova något...
    Du kan skriva att du inte vet om du är redo än, men då föreligger risk att han kommer försöka övertala dig. Det finns också en risk att han blir irriterad och avslutar er kontakt, då du faktiskt gett dig in den intensiva chat-kontakten och redan sagt ja till att ses. Då kan det kännas lite snopet att plötsligt få reda på att du inte är redo.

Men såvida du är beredd på att det kan bli en sådan reaktion, så är det klart att du kan vara helt ärlig.
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (Svar) skrev 2015-08-22 12:44:35 följande:

Varför är du inte redo?

Spelar väl ingen roll?
Svar på tråden Hur säga nej till dejt till någon jag faktiskt har uppmuntrat?