• Anonym (Arrrgh)

Ni som säljer på Blocket, hur tänker ni?

Ni som sätter ut en annons på blocket och ber att man ska maila om man är intresserad, varför svarar ni inte på mailet? Varför säger ni inte om varan är såld eller kvar?

Och om varan är såld, varför tar ni inte bort den ur annonsen eller skriver SÅLD?

Jag är så jäkla trött på säljare som visar noll intresse för köparna och själv går man och väntar på att få en återkoppling. Hur svårt är det egentligen? Det hör väl till vanligt hyfs att svara eller tala om ifall varan är borta?

• Svar på tråden Ni som säljer på Blocket, hur tänker ni?
  • Kapitalismen

De kanske får för många mail? Inte helt enkelt att svara på 100+ mail. Om säljaren inte svarar på 3 dagar så kan du väl själv räkna ut att du bör gå vidare med ditt liv?

• Gunilla1957

Du har helt rätt. Annonsen ska tas bort omgående efter att varan är såld och alla förfrågningar bör besvaras.

• Anonym (i den bästa av....)

I den bästa av världar ska det absolut vara just så. Man ska fixa allt. Men i verkligheten brukar det skava lite här och där. Om man inte får nåt svar så får man gå vidare.

Alla vet ju att man inte bara skickar pengar hur som och sen blir allt toppen. Ibland händer det oförutsedda saker och en del människor är idioter.

Lycka till i köp-och-sälj-djungeln! Ta't lungt så ska det nog gå bra!

• Butterscotch

Du har helt rätt, folk har ingen som helst hyfs. Jag svarar på alla mail, och tar bort annonsen när alla varor är sålda (om annonsen innehåller flera olika saker). Du får handla av mig Många köpare är också riktiga pulver, som t ex inte dyker upp när de sagt att de ska komma. Jag kör bara med först till kvarn. Den här tråden påminner mig för övrigt om att jag ska lägga upp några nya annonser på Blocket...

• Litet My

Håller med dig TS, i synnerhet att folk är för lata för att ta bort gamla annonser.

• Phalaenopsis
    Anonym (i den bästa av....) skrev 2015-08-22 15:03:18 följande:

I den bästa av världar ska det absolut vara just så. Man ska fixa allt. Men i verkligheten brukar det skava lite här och där. Om man inte får nåt svar så får man gå vidare.

Om man inte klarar av att svara på mejlen man som säljare efterfrågar så lägger man inte ut en annons och önskar sig mejlsvar. Enkelt.

"Om man inte får något svar" så är det fönstret man avsatt för att åka omkring och köpa grejer borta. Inte alltid man har tid att vänta på icke-kommande mejlsvar i fem omgångar.

Det är inte konstigt att attraktiva grejer förblir osålda - för att så många ohyfsade säljare vill ha mejlkontakt. Det har jag ibland dragit nytta av, men det är ändå inte snyggt att låtsas sälja saker man i praktiken inte orkar lägga någon tid på att bli av med.

• Gizmo

Off topic: hur kan denna tråd vara en av de hetaste debatterna med endast 7 svar?

• Anonym (Cc)

Och köpare är inte kloka dom heller, vägrar betala handpenning som står tydligt utsatt i annonsen. En kvinna kontaktade mig och tyckte jag tog för mycket betalt för mina kattungar eftersom det fanns en annan katt på nästa sida som var billigare än min (vad nu det har med saken att göra), inte dyker upp när det ska tittas, brevvänner fick jag i massor eller ja det hann inte bli så mycket eftersom köparna stod i kö. en människa ville betala mindre för kattungen eftersom den var korthårig, blir den mindre värd då eller?

Jag har försökt svara alla men när det rasslar in 50 mail är det inte så enkelt.

• Anonym (Arrrgh)
    Kapitalismen skrev 2015-08-22 13:05:15 följande:

De kanske får för många mail? Inte helt enkelt att svara på 100+ mail. Om säljaren inte svarar på 3 dagar så kan du väl själv räkna ut att du bör gå vidare med ditt liv?

Passande användarnamn du har...

Om varan är såld, så kanske man bör gå in i sin annons och skriva att varan är såld? Då torde de inte få mer mail om den varan...
Svar på tråden Ni som säljer på Blocket, hur tänker ni?