nån som hyrt ut via Air BnB?
Hej, är det nån som hyrt ut rum via airbnb, och hur funkade det för er i såfall?
Hej, är det nån som hyrt ut rum via airbnb, och hur funkade det för er i såfall?
Ja, det gör jag regelbundet! Det fungerar mycket smidigt och jag tycker det är trevligt när jag får prata Engelska.
Spännande. Hur ofta har du gäster och hur länge brukar de stanna?
I genomsnitt en gång i månaden. Vissa månader tar jag ingen gäst alls. Men andra månader kan jag ta två! Oftast vill de sova 2-3 nätter. Men om jag själv är bortrest tar jag gärna någon som vill stanna ännu längre. Desto mer slantar i min börs!
Här är en till som hyr ut genom Airbnb. Tycker det är mycket smidigt. De sköter allt ekonomiskt och jag säger ja eller nej till gästen. Är inne på min andra sommar och haft gäster från nästan hela världen. Hyr ut i juni t.o.m. augusti och har minst 2 nätter som krav då det ju är lite pyssel med att städa, tvätta och bädda mellan gästerna. Jag tycker det är bäst när de stannar 4-6 dagar. Alla gäster uppskattar att få lite tips som man inte hittar i turistbroschyrer och jag har även lite svenskt livsmedel i kylen som de gärna vill pröva som lingonsylt, kaviar, messmör mm. Uppskattas ofta. En av mina gäster köpte flera tuber messmör med sig när han åkte hem.
Lite ot till TS fråga men vad tycker ni som hyr ut om debatten runt Air BnB och att deras uthyrare på stora turistorter tar kunder från riktiga uthyrare samt att folk köper lägenheter i turistområden enbart för privatuthyrning och driver upp priserna för lokalbefolkningen? Stora städer, framförallt i Spanien, kommer att införa striktare regler för tillfällig privatuthyrning. Debattens New York och San Fransisco har tidvis varit hätskt och lokalbefolkningen anklagar Airbnb för att utnyttja korttidsuthyrning enbart för finanserna utan att bry sig om området.
Här i Sverige finns ju inte de möjligheterna på samma sätt att hålla fler lägenheter så det som händer i Spanien är inte så relevant.
Jag tycker det är sunt med konkurrens MEN tycker man ska skatta och hoppas skatteverket ser till att så sker.
Har en inredd källare med egen dusch, toalett, pentry och entré. Fastigheten ligger i ett bra område i gbg. Har funderat på att börja hyra ut den några dagar i månaden via AirBnB. Fast det kanske är mer ekonomisk lönsamt att hyra ut den till en fast hyresgäst eller till kommunen?
Har en inredd källare med egen dusch, toalett, pentry och entré. Fastigheten ligger i ett bra område i gbg. Har funderat på att börja hyra ut den några dagar i månaden via AirBnB. Fast det kanske är mer ekonomisk lönsamt att hyra ut den till en fast hyresgäst eller till kommunen?
Läst att kommunen behöver bostäder åt flyktingar som fått PUT, exempelvist ensamkommande flyktingbarn och syriska barnfamiljer. Och att de är beredda att betala rätt bra för det men vet inte om jag skulle känna mig så bekväm med att göra det.. Jag är inte Bert Karlsson direkt :)