• cemelie

Kreditansökan nekad

Igår skulle jag köpa en nu tv på netonnet, och skulle betala med delbetalning. När jag pratat med en kille i butiken, skrivit in mina uppgifter och han skulle se om jag kunde få betala tvn på delbetalning, gick det inte igenom. Alltså jag blev nekad.

Och jag är inte hos kronofogden, har inga betalningsanmärkningar och betalar alltid räkningar i tid, så tycker det är konstigt att det inte gick igenom? är det någon som vet varför eller om det hänt nån av er? 

• Svar på tråden Kreditansökan nekad
  • Anonym (-)

Måste du köpa en tv på delbetalning så har du inte råd med tvn

• Frontline

Har en kompis som vart nekad för ett antal år sen inte på Netonnet  utan på ett annat ställe och anledning då sa dom var att han redan hade så många olika krediter.
    Han hade absolut aldrig misskött sig och inga anmärkningar utan det var som sagt att han redan hade så många olika krediter...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • KakanSmakan

Det hände mig en gång när jag var student, med motiveringen att min inkomst var för låg. Kommer inte ihåg vad jag skulle köpa, men kanske en dator eller något. Min sambo fick köpa istället

• Frontline
    Anonym (-) skrev 2015-08-22 14:58:38 följande:
    Har väl inte med saken att göra...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MacLeeland

Det där var nog det fjantigaste jag har hört den här veckan.
  • cemelie

Men haha, har inte med saken att göra
  • KakanSmakan
    KakanSmakan skrev 2015-08-22 14:59:48 följande:

Det hände mig en gång när jag var student, med motiveringen att min inkomst var för låg. Kommer inte ihåg vad jag skulle köpa, men kanske en dator eller något. Min sambo fick köpa istället

Jag skulle iofs inte delbetala, utan beställa online och betala via faktura.
  • cemelie
    KakanSmakan skrev 2015-08-22 15:04:51 följande:
    Jag skulle iofs inte delbetala, utan beställa online och betala via faktura.
    Ja, men jag skulle tagit delbetalning, så kunde jag isåfall bara betala allt senare. 
  • KakanSmakan
    cemelie skrev 2015-08-22 15:12:18 följande:
    Ja, men jag skulle tagit delbetalning, så kunde jag isåfall bara betala allt senare. 
    Jag säger alltså att jag blivit nekad trots att jag inte valt delbetalning.
  • Gizmo

Du måste ha en inkomst för att få handla på kredit! 

Svar på tråden Kreditansökan nekad