• Anonym (Starkare tillsammans)

Medberoende i Göteborg!

Har sedan 3 år varit tillsammans med en kille som är alkoholist. Inget jag kände till från början, eller ens märkte då han hade bra ölsinne och drack rätt sparsamt.

Sen flyttade vi ihop. Då uppdagades det. Han söp. Lovade bättring, söp igen osv.

Nu har detta pågått i två år och jag är helt nere på botten. Hela mitt mående är genom honom. Lever för de bra dagarna, förlåter de dåliga. Tror mig vara väldigt kär i honom och klarar inte av att leva utan honom. Klarar inte av att jobba full tid, stresssymtom osv.

Finns det någon mer än jag i Göteborg som kanske vill höras/ses och stödja/peppa varandra för en förändring?

• Svar på tråden Medberoende i Göteborg!

Ingen?

• Anonym (Nykteralkoholist)

Jag bifogade ju länkar för medberoende, gå på ett sådant möte och du får den hjälp och stöd som du behöver! 

Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2015-08-23 09:00:12 följande:

Jag bifogade ju länkar för medberoende, gå på ett sådant möte och du får den hjälp och stöd som du behöver! 

Jättesnällt, tack.

Känner dock att det inte riktigt är mitt forum.
  • Anonym (Sluta slösa tid)

Jag har bestämt mig för att sluta slösa tid.

Låter som om hela din tillvaro är uppbyggd kring honom! Har du något annat? Familj, vänner, skola, arbete...

• Lyckansost

Har problem här med fast till droger.

Han stack från behandlingshemmet och har inte hört av sig på över en vecka.

Han har ingen lägenhet, inget alls.

:(

Lyckansost skrev 2015-10-28 12:37:48 följande:

Har problem här med fast till droger.

Han stack från behandlingshemmet och har inte hört av sig på över en vecka.

Han har ingen lägenhet, inget alls.

:(

Fy vad jobbigt! Så du vet inte var han är?

Hur länge har ni varit ett par?
  • Lyckansost

Vi har vart ett par i ca 1år.

Inte första gången han försvinner, men aldrig såhär utan ett spår.

Misstänker att han gått tillbaka till sitt ex som han har en son med, där får han ju droga och va med sonen :(

Tror han gett upp, men det gör ju fortfarande ont.

Begriper inte hur en människa kan ignorera någon som dom säger sig älska.

Inte ens ett dra åt helvete, lämna mig ifred va jag värd.

Börjar tro att alla dom långa brev han skrev till mig på behandlingshemmet bara va tomma ord :(

Det är ett litet helvete att vara kär i någon som väljer droger av något slag istället för en själv.

Hoppas allt löser sig till det bästa!

• Lyckansost

Ja jag har kommit så långt att hans nr är nu raderat, har tagit bort fb helt.

Funderat mkt på vad detta säger om mig, varför tillåter jag mig själv att bli behandlad som oviktig, utbytbar?!

Det är jag inte, jag är värd att älskas av någon som inte bara säger fina saker utan oxå visar det i handling.

Och det är INTE kärleksfullt att bara dra utan ett ord.

Så det är över mellan oss, nu ger jag upp.

Och det gör så jävla ont.

Svar på tråden Medberoende i Göteborg!