• Anonym (Hår)

Frisörer/läkare/allmänt kunniga på hår - SE HIT!

Jag har sen i vintras, inte mindre än fyra gånger hittat hårstrån på huvudet som HELT skiljer sig från de andra. Jag är cendréblond, rakhårig, med ganska tunna hårstrån. De här hårstråna jag har hittat har varit i princip svarta, jättetjocka, långa och lite lockiga och i samma kvalite som könshår ungefär (för att ge en någorlunda vettig liknelse...). De är dessutom väldigt "stryktåliga" och sitter hårt på huvudet och är väldigt slitstarka.

Alltså jag fattar ingenting! Vad händer med mitt hår? Det kanske inte alls är farligt eller ovanligt men kag har aldrig varit med om det förut, och nu har det hänt fyra gånger inom loppet av ett halvår. Jag är faktiskt jävligt orolig att något ska vara fel på hårsäckarna eller nåt annat... Fånig kanske, ja.. Men också därför jag vill vara anonym.

Är det NÅGON som vet vad fan detta är och vad det beror på? :(

• Svar på tråden Frisörer/läkare/allmänt kunniga på hår - SE HIT!
  • Primmeling

Tror du bara inte sett dem tidigare. Jag var superblond fram till tonåren och har alltid haft enstaka strån som du beskriver. Även som barn med tunna, blonda strån i övrigt. Nu är jag råttfärgad och färgar håret och ser dem inte :)

• Anonym (Hår)
    Primmeling skrev 2015-08-22 23:53:00 följande:

Tror du bara inte sett dem tidigare. Jag var superblond fram till tonåren och har alltid haft enstaka strån som du beskriver. Även som barn med tunna, blonda strån i övrigt. Nu är jag råttfärgad och färgar håret och ser dem inte :)

Jag har försökt googla på det och har bara hittat inlägg med folk som skriver att de bara får fler och fler såna hårstrån och att de håller på att få såna över hela huvudet. Och det ger mig ärligt talat panik, jag vill inte ha så överallt
  • Fia 28

Jag har också börjat få lite sånna tjocka mörka hårstrån i mitt blonda hår. Kanske de försökte bli gråa men något gick snett? :)

• Anonym (Hår)
    Fia 28 skrev 2015-08-24 10:32:26 följande:

Jag har också börjat få lite sånna tjocka mörka hårstrån i mitt blonda hår. Kanske de försökte bli gråa men något gick snett? :)

Jag är nyss fyllda 27 så jag hoppas verkligen inte det är det redan :P
  • Fia 28
    Anonym (Hår) skrev 2015-08-24 11:50:48 följande:
    Jag är nyss fyllda 27 så jag hoppas verkligen inte det är det redan :P
    Det var typ i den åldern som det började för mej, men fem år senare har det inte blivit fler iaf.
  • Heranell

Förstadie till att det blir grå har jag hört. Jag är nästan 50 och nu för tiden när jag hittar såna grova, krusiga hårstrån i mitt annars så spikraka hår så är de kritvita.

• Anonym (Hår)
    Heranell skrev 2015-08-24 13:00:21 följande:

Förstadie till att det blir grå har jag hört. Jag är nästan 50 och nu för tiden när jag hittar såna grova, krusiga hårstrån i mitt annars så spikraka hår så är de kritvita.

Sååå... Jag kommer bli gråhårig när jag är 30 typ eller vadå?
  • Fia 28
    Anonym (Hår) skrev 2015-08-24 21:58:47 följande:
    Sååå... Jag kommer bli gråhårig när jag är 30 typ eller vadå?
    Det behöver inte alls bli så. Jag har som sagt samma, och jag är inte det minsta gråhårig ännu (32). 
  • Anonym (Hår)

Vilken lättnad

Svar på tråden Frisörer/läkare/allmänt kunniga på hår - SE HIT!