• Annlucia

Kan jag vara gravid?

Hej,

Min mens skulle ha börjat i fredags (21/08) den är allitd punklig, aldrig varit så här sen innan. Jag är lite smått illamående ibland och lite öm i brösten, annars känner jag inga symptomer, känner en malande värk precis som man gör när man ska ha mens,så tror hela tiden att den ska börja, så vågar inte hoppas på något.

Jag och min sambo hade sex under en av dagarna när jag hade ägglossning, vi hinner inte ses så ofta då han är i Kina på jobbo ch jag är i Spanien på jobb. Så denna gång han vi bara med en gång. Kan det vara så att jag är gravid? 

Ska jag köpa ett test eller vänta några dagar till, i så fall hur många dagar?

Tack för all hjälp,
    Ann

• Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • LAJN

Hej!
    Eftersom du skulle fått din mens i fredags och den inte kommit så är det möjligt att göra ett test nu om du vill. Om testet visar negativt kan du fortfarande vara gravid och visar det positivt så vet du säkert.
    Om du får ett negativt svar och fortfarande ingen mens om några dagar så kan du ta ett nytt test igen. Man kan bli gravid om man har samlag endast 1 gång i dagarna omkring ägglossningen. Det kan också vara så att du har en utebliven ägglossning denna månad.
    Lycka till!

• Annlucia

Hejsan.

Tack så mycket för svaret, kanske ska köpa test och prova då och sen prova igen om inte mensen har kommit i slutet av veckan.

• Erizajo

Klart du kan prova! Trodde detta var ännu en sån där tråd typ" jag hade sex för fem minuter sen, nu har jag ont i brösten och mår illa kan jag vara gravid?" Haha men har du haft bim är det bara att testa, håller tummarna! Berätta gärna hur det gick!

• Polkagrisen85

Jag gjorde gravtest samma dag jag väntade mensen & eftersom den inte kom så va ja ju nyfiken och ja va gravid :)

Svar på tråden Kan jag vara gravid?