• Våra Liv

dubbla hörntänder :-o

min sambo kikade vår katt i munnen idag han är en ungkatt inte ens 1 år så han har tappat lite tänder vilket dom ska men idag såg vi att den nya huggtanden som kommer upp inte trycker bort den gamlautan växer upp på sidan om.
    nån som vet om det är farligt eller om den  ramlar bort iaf?
    eller nån som vet vad man ska göra?

//Maria mor till ♥ Jonathan ღ Lukas ♥
  • Svar på tråden dubbla hörntänder :-o
  • Chutzpah

Det händer alla katter. De har ju mjölktänder som de tappar. Kissemissen har inte tappat sina bebiständer än. Det kommer han att göra.

Inget att vara oroligt för, men det ser rätt läskigt ut!

• Nennie28

Oj! Snacka om att ja hoppa till här! Dags för coffe...

• Våra Liv

jo fast jag vet ju att dom tappar alla tänderfna men brukar inte den gamla tanden trängas bort som hos oss människor? när den nya tanden kommer trillar den gamla bort men denna kommer ju inte underifrån ser as knas ut haha

• Thursday

Vänta ett tag du, jag vet att någon av våra katter har haft dubbla ett tag när de bytt tänder. Skulle den sitta kvar jättelänge får ni väl gå till veterinären.

• Våra Liv

oki

• baby2006

På katter är det ofta så att den nya hörntanden kommer upp en bra bit först innan den gamla trillar bort. Det är nog naturen som har gjort det så, för att de vilda kattdjuren inte ska bli "hörntandslösa" och på så sätt ha svårare för att skaffa mat..

Båda våra katter har haft det så... Håll koll på det ett par veckor till så ska du se att den snart trillar..=)

• Våra Liv

haha coolt vår första katt vasr udda i sånna fall haha ett tag hade hon inga hörntänder alls dom trillade alla samma vecka Skrattande

Svar på tråden dubbla hörntänder :-o