• Anonym (sex och kärleksmissbrukare)

Kan inte sluta sabba mina relationer

Hej jag är en gammal gubbe i medelåldern och har stora problem med relationer, sex och mitt kärleksliv. Jag har vart gift nästan ett halvdussin ggr, förlovad femtioelva ggr och har tappat räkningen på hur många kortare relationer jag haft med olika kvinnor.

Jag blir kär på fem minuter och attraherad av någon på 5 sekunder och jag har nog inte lyckats vara trogen mot en enda kvinna i max en månad. Jag har försökt hålla ihop flera relationer samtidigt och misslyckats varenda gång.

Jag lider av att jag tycker precis alla kvinnor är den mest intressanta och vackraste person jag någonson träffat. Sätt mig i ett rum i fem minuter med vilken kvinna som helst och jag vill både ha sex med henne och gifta mig med henne.

Som tur är har jag bara ett enda barn, en dotter vilket är den enda person jag kunnat hålla fast vid. Så varannan vecka håller jag mig någotsånär i skinnet, men de andra veckorna är jag ständigt på jakt.

Jag har gjort bort mig på varenda arbetsplats jag haft med olika kärleksaffärer, jag är ökänd i samhället där jag bor och jag är verkligen en helt hopplös människa.

Borde jag kastrera mig eller något? Ge mig tips och råd på hur jag kan bättra mig, för jag är desperat.

• Svar på tråden Kan inte sluta sabba mina relationer
  • Anonym (Jenny)

Terapi för sexmissbrukare vore kanske något för herrn.

• Nenne666

Kastration skulle ju inte ta bort sexdriften utan mer hindra dig från att bli pappa till höger och vänster. Men där verkar du hålla lite ordning på honom. Du är väl kär i självaste förälskelsen och du kanske har ett missbruk i detta, någonstans. Bekräftelsebehov är väl kanske den grundläggande boven. Kolla om det finns nån vettig som du kan prata med.

• Anonym (theknife)
    Nenne666 skrev 2015-08-23 17:10:58 följande:

Kastration skulle ju inte ta bort sexdriften utan mer hindra dig från att bli pappa till höger och vänster. Men där verkar du hålla lite ordning på honom. Du är väl kär i självaste förälskelsen och du kanske har ett missbruk i detta, någonstans. Bekräftelsebehov är väl kanske den grundläggande boven. Kolla om det finns nån vettig som du kan prata med.

Jo det skulle det :p Du tänker på sterilisering. Kastrerar man så skär man bort testiklarna och då har man inget testosteron kvar och då kommer man inte att orka göra så mycket alls :p
  • Nenne666
    Anonym (theknife) skrev 2015-08-23 17:15:39 följande:

Jo det skulle det :p Du tänker på sterilisering. Kastrerar man så skär man bort testiklarna och då har man inget testosteron kvar och då kommer man inte att orka göra så mycket alls :p

Ja, jag tänker på sterilisering, oj förlåt. Men tack för rättelsen. Jag hade faktiskt en felkänsla när jag skrev inlägget...
  • Anonym (hej)

Vad tror du själv att ditt problem beror på?

Anonym (hej) skrev 2015-08-23 17:37:29 följande:

Vad tror du själv att ditt problem beror på?

Att jag är en hopplös romantiker på samma gång som jag är sexmissbrukare. Jag blir verkligen kär i de flesta, eller känner mig kär. Men jag kan ha den känslan till flera samtidigt dessutom.

Jag är ingen don juan, långt ifrån, men jag ser väl rätt bra ut och har en viss charm och har det ganska lätt med kvinnor, har alltid haft det och det i kombination med hur störd jag är ställer till det hela tiden.
  • Anonym (anna)
    Anonym (sex och kärleksmissbrukare) skrev 2015-08-23 18:14:00 följande:
    Att jag är en hopplös romantiker på samma gång som jag är sexmissbrukare. Jag blir verkligen kär i de flesta, eller känner mig kär. Men jag kan ha den känslan till flera samtidigt dessutom.

Jag är ingen don juan, långt ifrån, men jag ser väl rätt bra ut och har en viss charm och har det ganska lätt med kvinnor, har alltid haft det och det i kombination med hur störd jag är ställer till det hela tiden.
    Men du verkar ju ha insikt i ditt problem, kan du inte bara... behärska dig? Vi andra klarar ju av att ha känslor för flera ibland, men utan att agera på dem. Det är inget fel att titta och fantisera, eller vara trevlig, men man får dra en gräns nånstans för sitt eget agerande.
    Anonym (anna) skrev 2015-08-23 18:32:57 följande:
    Men du verkar ju ha insikt i ditt problem, kan du inte bara... behärska dig? Vi andra klarar ju av att ha känslor för flera ibland, men utan att agera på dem. Det är inget fel att titta och fantisera, eller vara trevlig, men man får dra en gräns nånstans för sitt eget agerande.
    Jag verkar inte kunna behärska mig alls tyvärr. Jag var otrogen två dagar innan mitt senaste bröllop med en annan ex, dessutom försökte jag tom. ragga på min frus vänner. Ett leende, en blick, ett handslag...det räcker för att jag skall vilja ha henne.

Sådana saker ställer till det i relationer, det skapar drama, jag får kanske en chans till, lovar att bättra mig men redan nästa dag försöker jag igen, blir lämnad, ångrar mig, tröstar mig med en ny, blir kär igen i ett slags hamsterhjul där samma saker upprepar sig hela tiden.

Jag tar ju givetvis ett nej och jag misslyckas oftare än jag lyckas. Jag vill poängtera det för jag är verkligen en vidrig typ, men INTE en våldtäktsman.
  • U never saw me

Du har ju uppenbarligen någon form av sex/kärlek/relationsmissbruk som förstör både för dig själv och för andra. Jag tvivlar på att du kommer att få några svar här som kommer hjälpa dig vidare med det. Du behöver träffa en psykolog och få hjälp med detta en gång för alla. 

U never saw me skrev 2015-08-23 19:04:24 följande:

Du har ju uppenbarligen någon form av sex/kärlek/relationsmissbruk som förstör både för dig själv och för andra. Jag tvivlar på att du kommer att få några svar här som kommer hjälpa dig vidare med det. Du behöver träffa en psykolog och få hjälp med detta en gång för alla. 

Sist jag gick till psykolog så blev jag förlovad med tjejen som satt i kassan. Så illa är det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (sex och kärleksmissbrukare) skrev 2015-08-23 18:14:00 följande:

Vill du egentligen leva i en långvarig stadig relation med en och samma människa? Eller föredrar du att vandra från kvinna till kvinna.

Det finns ju egentligen ingen mall på hur man ska leva. Monogami är inte för alla. Men det besparar ju en massa dramatik och sårade känslor om man är ärlig. Har du någon gång testat med att vara ärlig med att du inte klarar av att leva i en monogam relation?
  • U never saw me
    Anonym (sex och kärleksmissbrukare) skrev 2015-08-23 21:15:31 följande:
    Sist jag gick till psykolog så blev jag förlovad med tjejen som satt i kassan. Så illa är det.
    Menar du att du inte kan gå till en psykolog på nytt pga det? Du har inte så mycket att välja på om du vill ha förändring. Men du bör kanske välja en manlig psykolog och informera redan på telefon vad du behöver från dom för att det ska kunna fungera.
  • Anonym (Men)

Men lev inte i en relation då. Fundera ut vad du vill med ditt liv och lev därefter. Men var ärlig mot de kvinnor du tröffar så de vet vad de ger sig in på.

Svar på tråden Kan inte sluta sabba mina relationer