• Lortjänta

Hjälp! "Nattis" i Stockholm?

Jag har googlat och googlat och sökt men hittat absolut noll information om huruvida det finns nattis i Sthlm eller inte.
    Jag vägrar tro att självaste huvudstaden är så outvecklad att det inte finns så därför ber jag er om hjälp.
    Jag kommer eventuellt flytta in till stan snart, men allt hänger på om jag isf lyckas lösa omsorgsbiten på ob-tid, eftersom jag jobbar inom vården.

Så, finns det nattis? Var finns det? Och vad är era erfarenheter, ni som har några?

Kram och tack!

• Svar på tråden Hjälp! "Nattis" i Stockholm?
  • Lortjänta

Tack! Jag har sett och läst det, men det verkar inte som om de har kvar någon dygnet runt-verksamhet.

• viseversa

Skaffa en barnflicka. Är det hela nätter det handlar om eller sena kvällar??

• Lortjänta

Haha, ja, nu är ju inte jag höginkomsttagare ;)
    Det handlar om kvällar, nätter och helger. 

• viseversa
    Lortjänta skrev 2015-08-23 21:53:44 följande:

Haha, ja, nu är ju inte jag höginkomsttagare ;)
    Det handlar om kvällar, nätter och helger. 

Nej men vad ska du göra av ditt barn då? Någon sorts omsorg behöver du ju till barnet. Är det ofta? Hur många gånger i månaden? När jag var ung var jag barnflicka åt flera barn. Var inte alls så dyrt. Kanske hitta en ung barnkär tjej som vill tjäna lite extra.
  • Lortjänta

Nu har jag ett schema som ser ut så att jag regelbundet jobbar alla tider.
    Jag behöver en fast och pålitlig lösning. Barnflicka skulle kosta mig några tusen extra i månaden. 
    Där jag bor nu finns barnomsorg dygnet runt, ingår i maxtaxan, kommunen ordnar med skjuts till och från fritids och nattis. En grym tjänst som jag tycker borde vara självklar överallt.
    Frågeställningen var om det finns nattis i stockholm, inte vad utomstående individer tycker att jag ska göra av mina barn. Så det vore trevligt om bara de som faktiskt vet något kan svara.
    Men tack ändå för ditt engagemang!

• viseversa
    Lortjänta skrev 2015-08-23 22:30:32 följande:

Nu har jag ett schema som ser ut så att jag regelbundet jobbar alla tider.
    Jag behöver en fast och pålitlig lösning. Barnflicka skulle kosta mig några tusen extra i månaden. 
    Där jag bor nu finns barnomsorg dygnet runt, ingår i maxtaxan, kommunen ordnar med skjuts till och från fritids och nattis. En grym tjänst som jag tycker borde vara självklar överallt.
    Frågeställningen var om det finns nattis i stockholm, inte vad utomstående individer tycker att jag ska göra av mina barn. Så det vore trevligt om bara de som faktiskt vet något kan svara.
    Men tack ändå för ditt engagemang!

Haha vad otrevlig du är. Vad får du ut av det?
  • elyse

Det måste väl stå på kommunens hemsida?

• Lortjänta

Absolut inte otrevlig, då får du ändra ton i ditt huvud när du läser.
    Jag får däremot tyvärr inte ut något av något annat svar än det jag frågar efter, därav min önskan att bara de som vet något kan svara.

• viseversa

Men vad konstigt att du inte kan googla ts för när jag googlar på nattis Stockholm stad kommer det upp en hel del. Förskolan galaxen bla. Kanske läge att kolla upp innan du är otrevlig mot folk som försöker hjälpa.

Svar på tråden Hjälp! "Nattis" i Stockholm?